پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند استفاده از کالسکه منجر به کم تحرکی و چاقی اطفال خواهد شد.

سلامت نیوز:پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند استفاده از کالسکه منجر به کم تحرکی و چاقی اطفال خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد استفاده از کالسکه می تواند منجر به کاهش تحرک و پویائی کودک شده و به این ترتیب زمینه بروز چاقی و اضافه وزن در آنها به وجود خواهد آمد.

در پی انجام این تحقیقات از سوی محققان آکادمی پزشکی اطفال در آمریکا، کارشناسان این مرکز تحقیقاتی به والدین توصیه می کنند که استفاده از کالسکه را برای کودکان خود محدود کرده و به آنها اجازه ندهند ساعت های زیادی را در کالسکه به سر ببرند.


در این پژوهش ها، پزشکان بیمارستان اطفال در شهر تورنتوی کانادا با مطالعه شرایط کودکان و گفتگو با والدین آنها دریافتند که استفاده زیاد از کالسکه جهت حمل و نقل کودکان می تواند موجب کاهش سطح تحرک آنها شده و زمینه ساز عادت به نشستن در آنها شود.


در همین زمینه کارشناسان بهداشت و سلامت کودکان به والدین توصیه می کنند که مدت زمان استفاده روزانه از کالسکه برای حمل و نقل کودکان زیر چهار سال تنها یک ساعت بوده و پدر و مادرها نباید اجازه دهند که کودکان آنها برای تردد بیرون از خانه به کالسکه عادت کنند زیرا در صورت وابستگی بیش از حد و استفاده مدام از کالسکه، کودکان فرصت مناسبی را که در این سن برای ایجاد اعتماد به نفس وجود دارد از دست داده و توانایی های حرکتی آنها نیز کاهش پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha