پرستاران می گویند اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری میتواند این عدالت را در تیم درمان فراهم کند. شما می گویید مشکلات درمان کشور را بیشتر نکنید! مگر ما گفتیم زیر میزی پزشکان و طرح ماندگار پزشکان را اجرا کنید. شما گفتید و در شورای عالی بیمه تصویب کردید. این عدالت را بیشتر کرد. سیستم پزشک محور درمان را اصلاح کرد. حرف دل را خوب گفتید اما دیر گفتید. باید در زمان درخواست افزایش تعرفه های پزشکی و در زمان افزایش شکاف بین تیم درمان می گفتید.اکنون دیگر زمان گذشته.

واکنش دیرهنگام شورای عالی بیمه به تعرفه های پرستاری

سلامت نیوز: پرستاران می گویند اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری میتواند این عدالت را در تیم درمان فراهم کند. شما می گویید مشکلات درمان کشور را بیشتر نکنید! مگر ما گفتیم زیر میزی پزشکان و طرح ماندگار پزشکان را اجرا کنید. شما گفتید و در شورای عالی بیمه تصویب کردید. این عدالت را بیشتر کرد. سیستم پزشک محور درمان را اصلاح کرد. حرف دل را خوب گفتید اما دیر گفتید. باید در زمان درخواست افزایش تعرفه های پزشکی و در زمان افزایش شکاف بین تیم درمان می گفتید.اکنون دیگر زمان گذشته.
به گزارش سلامت نیوز، مهدی امیرجانی مروی- پرستار بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در یادداشتی نوشت: خدا را باید شاکر بود که در سیستم درمان کشور عقده ها باز شد و زبان ناگشوده برخی شخصیتهای حقیقی و حتی حقوقی به سمت عدالت محوری چرخید.

درد دل نمایندگان قانونی و اجرایی به گلایه باز شد و تصمیم براین قرار گرفت که از آب گل آلود اعتراضات پرستاری ماهی سالم به نفع سیستم درمان کشور گرفته شود.

بگذریم؛
کنایه درد دل پرستاران خسته بالین که شیفت های 18 تا 42 ساعته آنان و ساعت کاری 300 تا 500 ساعت در ماه آنان چرخ های این سیستم را می چرخاند تمامی ندارد.
        شیفت کاری هفتگی با دوشب خواب در منزل.
        خسته نباشید پزشکان دلسوز و مهربان چون پزشکان بخش سوختگی و خاطره پرستار باقری.
        کنایه های همراهیان درمانده و مضطرب بی پناه که دیگر نمی دانند به حرف چه کسی اعتماد کنند.
        سخت گیری های خشک و بی مهابای مدیران پرستاری دلسوز که برای حفظ میز و صندلی چه ها که نمی کنند.
        همه کار ما را به اینجا رساند که آب پاکی به دامان ما بریزند که بروید نخود سیاه را پیدا کنید و زود برگردید.
        دوستان خوب بود قبل از اظهار نظر کمی سیاست بخرج داده و جو و شرایط جدید را بسنجند.
        ما چه می گوییم؟ حرف پرستاران معترض از نام آنان پیداست
        "پرستاران عدالت خواه"
        ما بدنبال عدالت در پرداخت ها هستیم همان که در مرحله سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت به کمال خود رسید و درد دل و زبان جناب میدری را باز نکرد.
        گلوبالیسم می فرمایید بسیار خوب اجرا کنید نمونه که بسیار است اختلاف دریافتی بین تیم درمان در گلوبالیسم جنابعالی چقدر است؟ سه برابر یا صد برابر همان را اجرا کنید. پرستاران می گویند اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری میتواند این عدالت را در تیم درمان فراهم کند. شما می گویید مشکلات درمان کشور را بیشتر نکنید! مگر ما گفتیم زیر میزی پزشکان و طرح ماندگار پزشکان را اجرا کنید. شما گفتید و در شورای عالی بیمه تصویب کردید. این عدالت را بیشتر کرد. سیستم پزشک محور درمان را اصلاح کرد.

چه کرد حرف دل را خوب گفتید اما دیر گفتید. باید در زمان درخواست افزایش تعرفه های پزشکی و در زمان افزایش شکاف بین تیم درمان می گفتید.اکنون دیگر زمان گذشته.

لازم به ذکر است چندی پیش دکتر احمد میدری - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی بیمه طی مصاحبه ای درباره تعرفه های پرستاری گفت: یکی از ضعفهای نظام سلامت ایران تعرفه گذاری خدمات مورد به مورد است و باید گلوبال شود، اگر نظام پرستاری اصرار به تعرفه گذاری خدمات پرستاران دارد مستندات علمی و تجارب جهانی آن را ارائه کند.
وی تصریح کرد: در کشور سالانه نزدیک به 10 میلیون بستری داریم و در خدمات سرپایی این آمار به حدود 200 میلیون مراجعه می رسد اگر بخواهیم در این میان تعرفه های خدمات پرستاری را هم لحاظ کنیم ببینید به چه عددی در بررسی اسناد می رسیم.البته من نمی گویم مشکل فقط بررسی اسناد است بلکه تأکید ما بر این است ببینیم دنیا در این میان چه کرده است ما نیز همان تجربیات موفق را پیگیری کنیم البته وزارت بهداشت اعلام کرده که در بحث تعرفه های پرستاری هیچ تجربه جهانی را نمی توان سراغ گرفت و منتظریم ببینیم استدلال سازمان نظام پرستاری در این خصوص چیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    خیلی جالب است قانونی را که هشت سال پیش تصویب شده است می گویند چون در هیچ جای دنیا نظیر آن وجود ندارد اجرا نمی کنیم مگر دولت می تواند از اجرای قانون سر باز کند اگر اینجوری حساب بکنیم اصلا در کدام کشور خارجی مثل ایران یک پزشک صد برابر پرستار کارانه دریافت می کند .
  • نادر ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    خیلی جالب است قانونی را که هشت سال پیش تصویب شده است می گویند چون در هیچ جای دنیا نظیر آن وجود ندارد اجرا نمی کنیم مگر دولت می تواند از اجرای قانون سر باز کند اگر اینجوری حساب بکنیم اصلا در کدام کشور خارجی مثل ایران یک پزشک صد برابر پرستار کارانه دریافت می کند .