پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1612

استفاده از داروهای بیش فعالی برای درمان بیش فعالی كودكان در سراسر جهان افزایش یافته است. به گزارش BBC ، محققان آمریكایی می گویند مصرف داروهایی مانند ریتالین طی سالهای 1993 تا 2003 تقریبا سه برابر شده است.

افزایش استفاده از داروهای بیش فعالی
همچنین تخصیص هزینه به این داروها در همه جهان حدودا 9 برابر شده درحالیكه 83 درصد آن به ایالات متحده مربوط می شود.
استفاده از داروهای محرك روان برای درمان اختلال نقص توجه در كودكان 5 تا 19 ساله در كشورهای جهان مورد بررسی قرار گرفته است. بین سالهای 1993 تا 2003 استفاده ازاین داروها تا 274 درصد افزایش داشته است.
آمریكا ، كانادا و استرالیا میزان مصرفی بیش از حد مورد انتظار داشتند.
ارزیابی كشور به كشور نشان داده كه در سایر كشورهای جهان مانند فرانسه ، سوئد ، كره و ژاپن نیز این روند مصرف سیر صعودی داشته است.
علائم بیش فعالی شامل بی توجهی ، بیش فعالی و تحریك پذیری است. به گفته سرپرست این تحقیق پرفسور ریچارد شفلر از دانشگاه كالیفرنیا بیش فعالی می تواند به یك اختلال شایع دركودكان سراسر جهان در نظر گرفته شود.
وی افزود یك نفر از هر 25 كودك و نوجوان در آمریكا به علت این اختلال دارو دریافت می كند و هرچه بیشتر توجه كنیم در می یابیم كه تشخیص و درمان این اختلال رو به افزایش است. در حالیكه گاهی به علت عدم وجود برخی علائم بیش فعالی تشخیص داده نمی شود. به هرحال محققان می گویند باید میزان متعادل دارو را برای بهتر كردن زندگی كودكان مبتلا یافت نه آنكه میزان دارویی را در نظر گرفت كه زندگی را برای اطرافیان بزرگسال آنان راحت تر كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha