یک متخصص پوست و مو تأکید کرد: افراد با زمینه آسم و آلرژی باید از کراتینه کردن مو خودداری کنند، چرا که این کار می‌تواند باعث اختلالات تنفسی در آنها شود.

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو تأکید کرد: افراد با زمینه آسم و آلرژی باید از کراتینه کردن مو خودداری کنند، چرا که این کار می‌تواند باعث اختلالات تنفسی در آنها شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس پروانه ساکت ،گفت: نرم‌کننده‌ها برای صاف کردن و از بین بردن وز موها در کوتاه‌مدت استفاده می‌شوند و کراتینه کردن روشی است که همین کار را برای مدت‌زمان طولانی انجام می‌دهد.


وی افزود: وجود یک ماده شیمیایی به اسم فرمالدئید در کراتین می‌تواند سبب سرطان تنفس و خون شود؛ همچنین در اتو کشیدن هنگام کراتینه کردن مو یک بو بسیار تندی متصاعد می‌شود که سبب ریزش اشک از چشم و آبریزش بینی می‌شود که این ماده برای افراد دارای حساسیت و زمینه آسمی بسیار مضر است.
وی عنوان کرد: امروزه موها در معرض آسیب‌های متعددی از جمله آفتاب زیاد، سشوار و اتو کشیدن، رنگ و مش کردن‌های مکرر قرار دارند. مجموع این عوامل باعث می‌شود لایه محافظ مو که کراتین نام دارد خورد و لایه لایه شود و موها حالت غیر شفاف پیدا کرده، و وز شده و درهم فرو روند.
بنابراین لازم است کسانی که موهای آن‌ها صدمه‌دیده یا خوش‌حالت نیستند و از وز شدن موها، کدر و غیر شفاف بودن آن‌ها ناراضی‌ هستند از نرم‌کننده‌ها استفاده کنند.


ساکت کاربرد و خواص نرم‌کننده‌ها را شامل چرب و مرطوب‌کنندگی، محکم کردن ساختمان کراتین مو، حفاظت از آن‌ها در برابر گرما و آفتاب و براق‌کنندگی مو دانست.
وی گفت: نرم‌کننده‌ها در صورت‌های مختلفی مثل کرم‌های مایع، ماسک و نرم‌کننده‌های بعد از حمام وجود دارند و برای استفاده از نرم‌کننده‌ها لزومی به مراجعه به متخصص نیست.


این متخصص پوست و مو استفاده از نرم‌کننده‌ها را برای کسانی که دارای موهایی پر، وز و آسیب‌دیده هستند توصیه کرد و افزود: اما استفاده از نرم‌کننده ممکن است برای افرادی که موهای آن‌ها نازک و چسبیده به پوست سرشان است، بد حالتی بیشتری را به همراه داشته باشد.
وی این دیدگاه که نرم‌کننده‌ها سبب ریزش مو می‌شوند را اشتباه دانست و گفت: وقتی به موهای گره‌خورده و درهم‌رفته نرم‌کننده می‌زنید، گره‌های مو بازشده و باعث می‌شود موهایی که قبلاً کنده‌شده و لابه‌لای موها مانده بودند بریزند، این ریزش به‌اشتباه به نرم‌کننده‌ها نسبت داده می‌شود.
وی یادآوری کرد: نرم‌کننده‌ها برای پوست سر هیچ ضرری ندارند اما افرادی که دچار حساسیت یا بیماری پوستی شدید هستند باید از نرم‌کننده‌های تحریک‌کننده اجتناب کنند.
این متخصص پوست و مو گفت: نرم‌کننده‌ها در جلوگیری از موخوره مؤثر هستند زیرا آسیب‌هایی واردشده به مو را کم می‌کنند و همین امر باعث می‌شود کمتر دچار موخوره شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha