رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: زنان باردار در طول روز به جای 3 وعده غذا 4تا 5 وعده غذا در حجم كم مصرف كنند.

زنان باردار برای كاهش تهوع، حجم هر وعده غذا را كاهش دهند
پریسا ترابی در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: تهوع در50 تا 70 درصد زنان باردار دیده می‌شود كه معمولاً در ابتدای صبح ایجاد شده و بعد از گذشت چند ساعت بر طرف می‌شود.
وی گفت: به زنان باردار می‌توان توصیه كرد كه صبح‌ها قبل از برخواستن از رختخواب یك تكه نان یا بیسكویت میل كنند، در طول روز به جای 3 وعده غذا 5 تا 4 وعده غذا در حجم كم مصرف كنند، در زمان آشپزی پنجره آشپزخانه را باز بگذارند تا بوی شدید و تند غذا آزار دهنده نباشد و از مصرف غذاهای چـــرب، سرخ كرده و پر ادویه یا هر غذایی كه معده را تحریك می‌كند، پرهیز كنند.
ترابی اضافه كرد: در صورت بروز ناراحتی معده همراه با تهوع می‌توان از یك تكه نان یا بیسكویت برای بهبود این حالت استفاده كرد، از مایعات بین وعده‌های غذایی استفاده كنند، از آنجا كه غذاها و مایعات سرد بیش از نوع گرم قابل تحمل است مایعات و غذاها را سرد مصرف كنند.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: زنان باردار به آرامی غذا بخورند و بعد از صرف غذا استراحت كنند، به مدت طولانی گرسنه نمانند، از رایحه‌های آزار دهنده و بوی تند برخی غذاها پرهیز كنند و هر زمان كه احساس خستگی كردند، استراحت كنند.
ترابی افزود: در صورتی كه با رعایت اصول تغذیه در دوران بارداری تهوع كاهش پیدا نكرد می‌توان ویتامین B6 به روش عضلانی تزریق كرد. استفاده از ویتامین‌ها توسط مادر قبل از شروع حاملگی نیز می‌تواند باعث كاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha