سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 162261

متخصصان انگلیسی پیش‌بینی کرده‌اند که یک‌سوم متولدین سال 2015 در این کشور به زوال عقل مبتلا خواهند شد.

سلامت نیوز: متخصصان انگلیسی پیش‌بینی کرده‌اند که یک‌سوم متولدین سال 2015 در این کشور به زوال عقل مبتلا خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در یک بررسی جدید آمده است از هر سه نفری که سال جاری میلادی در انگلیس متولد شده‌اند یک نفر با 32 درصد در دوره‌ای از زندگی‌شان دچار این بیماری تحلیل‌برنده ذهن می‌شود. به گفته کارشناسان، انتشار این آمار هشداری برای مسئولان است تا با این معضل مقابله کنند.
در حال حاضر حدود 850 هزار نفر در انگلیس به زوال عقل مبتلا هستند که پیش بینی می‌شود این رقم در سال 2025 به بیش از یک میلیون نفر برسد و دوباره در سال 2051 دو برابر شده و به دو میلیون نفر افزایش یابد.


در این گزارش آمده است 37 درصد از زنان و 27 درصد مردان متولد شده در سال جاری در انگلیس در نهایت نوعی از زوال عقل را تجربه می‌کنند. هرچند رقم نهایی می‌تواند بیشتر از این نیز باشد چرا که موارد ابتلا به زوال عقل در افراد زیر 60 سال در نظر گرفته نشده است.


دکتر «متیو نورتون» از موسسه تحقیقات آلزایمر انگلیس گفت: تنها شیوه برای تغییر این ارقام افزایش سرمایه گذاری در تحقیقات مربوط به این اختلال ذهنی است.
به گزارش ساینس دیلی، بررسی‌های پیشین حاکی از آن است که تاخیر در شروع زوال عقل به مدت پنج سال می‌تواند تعداد مبتلایان به این بیماری را تا یک سوم کاهش دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha