سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

سلامت نیوز:دبیراجرایی خانه کارگر مازندران ۱۱۵ هزار بازنشسته کارگری مازندران متوسط حقوق ۹۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند در صورتی که خط فقر در مازندران زیر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، نصرالله دریابیگی در دیدار نهاد‌های کارگری و اعضای هیئت اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که صبح امروز در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد گفت: عدم اجرای عادلانه اصل ۴۴ در استان، موجب بیکاری و فقر شده و به همین علت در سال‌های گذشته هزاران کارگر در مازندران خانه‌نشین شده‌اند.

دریابیگی به برخی از واگذاری‌های صورت گرفته که با ناکامی مواجه شده‌اند اشاره کرد و گفت: نساجی مازندران، خزرخز تنکابن، نساجی چوخا، چیت‌سازی بهشهر، حریرقائم‌شهر، جین مد آمل، و بسیاری از دیگر واحد‌های تولیدی که در این سال‌ها واگذاری آن‌ها با ناکامی مواجه شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذار به بهانه توسعه، عدالت اجتماعی را به فراموشی سپرده و نه تنها توسعه‌ای که آقایان از آن نام می‌برند اجرا نشد بلکه چراغ منازل بسیاری از کارگران خاموش و ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش پیدا کرد.

وی با تاکید بر فرمایش رهبری مبنی بر توسعه بدون عدالت و عدالت بدون توسعه رخ نمی‌دهد، اظهار کرد: در خصوصی‌سازی چوب حراج بر اموال دولت خورده است و‌ رهاسازی، فقر و اخراج برای جامعه کارگری به ارمغان آورده شده است.

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران با اشاره به سال‌روز دفاع مقدس گفت: جامعه کارگری در ۸ سال دفاع مقدس به خاطر همراهی با نظام، افزایش دستمزد نداشت ولی امروز به دلیل تورم و فقر بین فقر وغنی، درآمد خانواده‌های کارگری اختلاف حداقل یک میلیون تومانی دارند.

وی با انتقاد از کم بودن دستمزد کارگران و بازنشستگان، گفت: بازنشستگان به عنوان کارگران دیروز کشور و آینه کارگران امروز، نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند.

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشورافزود: متاسفانه در سبد زندگی کارگران درمان لحاظ نشده در صورتی که قانون درمان از دستاوردهای انقلاب در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب است.

دریابیگی با بیان اینکه مازندران از لحاظ درمان نسبت به دیگر استان‌ها بهتر کار کرده است، اظهار داشت: متاسفانه کارگران به سمت درمان تکمیلی سوق داده شده‌اند زیرا تامین اجتماعی پاسخگوی همهٔ درد مردم نیست.

در ادامه این دیدار کامران اصغری مدیرکل جدید تعاون ،کارو رفاه اجتماعی نیز با ابراز خرسندی از حضور تشکلات و نهادهای کارگری گفت: یکی از اهداف مهم و اصلی این اداره کل تقویت و تکثر تشکلات است.

وی با دعوت به همدلی و وحدت گفت: امروز باید به اصل سه جانبه‌گرایی توجه ایی ویژه داشت زیرا در سایه وفاق می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha