چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

سلامت نیوز:پلیس برای دستگیری پزشک قلابی که از بیماران کلاهبرداری می‌کند، از مردم درخواست کمک کرد. به گزارش خبرنگار ما، فردی روز ٢٧ خرداد با مراجعه به کلانتری فلسطین، به مأموران اعلام کرد در زمان مراجعه به یکی از مراکز بیمارستانی، شخصی تحت عنوان پزشک متخصص کارت عابربانک او را گرفت و از حسابش برداشت کرد. مال‌باخته که از نارسایی شدید ریوی رنج می‌کشد، پس از معرفی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: «برای معالجه بیماری‌ام به تهران آمده بودم و قرار بود در بیمارستان... بستری شوم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق  حوالی ساعت ١١روز ٢٧ خرداد در خیابان خردمند جنوبی شخصی با معرفی خود به نام دکتر حسینی متخصص ریه به من گفت «شما قبلا در بیمارستان، بیمار من بودید»، اما من هیچ شناخت و سابقه‌ای از او در ذهن نداشتم. این شخص درادامه عنوان کرد «چند روزی است یک داروی جدید وارد کشور شده که من این دارو را برای شما تهیه خواهم کرد». من نیز با اعتمادی که به این شخص کرده بودم، کارت عابربانک خود و رمز آن را برای تهیه دارو به او دادم. این شخص به من گفت به کلینیک او به نام «کلینیک صبا» که چندده‌متر بالاتر است، بروم تا او نیز پس از تهیه دارو به آنجا بیاید اما هرچقدر دنبال کلینیک گشتم، آن را پیدا نکردم.در همین زمان و از طریق پیامک بانکی متوجه شدم مبلغ سه‌‌میلیون‌و ٦٠٠ ‌هزار تومان از حسابم برداشت شده است».


کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، با کمک مال‌باخته از متهم چهره‌نگاری کردند و تصاویر مجرمان سابقه‌دار در زمینه غصب عناوین و کلاهبرداری را به او نشان دادند اما هیچ‌کدام از مجرمان سابقه‌دار توسط مال‌باخته مورد شناسایی قرار نگرفتند. هم‌زمان با ادامه تحقیقات، پرونده مشابه دیگری به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن شخصی تحت عنوان دکتر حسینی اقدام به کلاهبرداری از یک بیمار یکی از مراکز درمانی واقع در خیابان نظام‌آباد کرده بود. طبق گفته شاکی، شخصی به بهانه خرید قرص برای این زن کارت عابربانک را از وی گرفته و درادامه مبلغ شش ‌میلیون تومان از حساب او برداشت کرده بود.  کارآگاهان با بررسی شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری در چند پرونده مشابه دیگر، اطمینان پیدا کردند متهم با تردد در مراکز درمانی سطح شهر تهران ضمن شناسایی هویت و نوع بیماری افرادی که برای درمان از سایر شهرهای کشور به تهران آمده‌اند، به این افراد مراجعه و با انجام اقدامات فریبکارانه و ضمن معرفی خود به‌عنوان پزشک معالج نهایتا امکان تهیه آخرین داروی ویژه درمان بیماری برای بیماران، اعتماد مال‌باختگان را جلب و پس از گرفتن عابربانک از آنها، اقدام به برداشت پول حساب‌های آنها می‌کند، درادامه فاش شد این شخص با کارت مال‌باختگان از طلافروشی‌ها سکه و طلا می‌خرد.


مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، دیروز ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد: «استفاده از عناوین مختلف دولتی، دسترسی به مقامات دولتی یا سوءاستفاده از عنوان پزشک، قاضی و...، یکی از شیوه‌ها و شگردهای مورد استفاده گروهی از مجرمان به‌منظور انجام اقدامات مجرمانه است به‌همین‌دلیل از شهروندان بار دیگر درخواست می‌شود تا به افراد فقط به دلیل معرفی خودشان با این عناوین اعتماد نکنند و اطلاعات مربوط به خود به‌ویژه اطلاعات مالی خود را در اختیار این افراد قرار ندهند».
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، درادامه اعلام کرد: «با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری از بیماران مراکز درمانی و به‌منظور شناسایی هویت و دستگیری متهم، مجوز انتشار بدون پوشش این شخص توسط مقام قضائی صادر شده است اما از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، درخواست می‌شود هرگونه اطلاعات درباره هویت، محل سکونت یا محل‌های تردد این شخص را از طریق شماره‌تماس‌های ٥١٠٥٥٥١٤ و ٥١٠٥٥٤١٥ در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha