مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز از عدم حمایت دولت از خانواده زندانیان ابراز نارضایتی کرد.

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز از عدم حمایت دولت از خانواده زندانیان ابراز نارضایتی کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،محسن نصیری درباره لزوم حمایت از خانواده زندانیان با بیان اینکه طی بررسی انجام شده توسط سازمان زندان‌ها ۲۰ درصد از زندانیان جدید‌الورود از بستگان نزدیک زندانیان قدیمی هستند، گفت: آسیب‌شناسی این موضوع نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌های زندانی هیچ ملجا و پناهی ندارند و از هیچ سمت و سویی از آن‌ها حمایت نمی‌شود.


وی با تاکید براینکه انجمن حمایت از خانواده زندانیان به تنهایی نمی‌تواند؛ بار این خانواده‌ها را به دوش بکشد، ادامه داد: این انجمن یک موسسه غیردولتی بوده و از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و تنها منبع مالی آن کمک خیرین است. از طرف دیگر کمک‌های خیرین نیز با توجه به جامعه هدف انجمن حمایت از زندانیان، تکافوی نیاز این خانواده‌ها را نمی‌کند، لذا ضروری است؛ دولت و نهادهایی مانند سازمان بهزیستی یا کمیته امداد به این خانواده‌ها توجه بیشتری کنند.


نصیری اظهار کرد: متاسفانه از ناحیه بهزیستی هیچ کمکی به این خانواده‌ها نمی‌شود و تنها کمیته امداد به صورت نیم‌بند به آنان کمک می‌کند.
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان با اشاره به آمار اعلامی درباره اینکه تعدادی از زندانیان جدید بستگان زندانیان قدیمی‌تر هستند، تصریح کرد: این موضوع زنگ خطر و تهدیدی برای جامعه است.


وی با یادآوری سخنان رئیس قبلی سازمان‌ زندان‌ها گفت: ایشان در این باره تعبیر قشنگی داشت و می‌گفت‌؛ اغلب خانواده زندانیان پیش از آنکه سرپرست خانواده گرفتار زندان شود، نیازمند و فقیر بوده‌اند تا چه رسد به زمانی که نان‌آور خانواده نیز زندانی شود که به طریق اولی این خانواده‌ها دچار فقر شدیدتری می‌شوند.


نصیری با تاکید براینکه براساس برآورد میدانی انجام شده حدود ۷۰ درصد از زندانیان، دارای خانواده‌های واقعا نیازمندی هستند وتنها ۳۰ درصد از آنان دستشان به دهانشان می‌رسد، اذعان کرد: بی‌تردید فقر فکری و فرهنگی این خانواده‌ها بیش از فقر مادی آنان است و ما در انجمن حمایت از زندانیان این انتظار را از دولت و جامعه داریم که نسبت به توانمندسازی فکری و فرهنگی این خانواده‌ها قدم بردارند.


وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌هایی که متولی امر مسائل فرهنگی و آموزشی جامعه هستند، باید بسیج شده و در این امر نوع‌دوستانه، خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند و دولت هم باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد، اما متاسفانه تاکنون از طرف دولت هیچ کمکی به خانواده زندانیان نشده است، مگر به صورت موردی و پس از پی‌گیری‌های مکرر که توانستیم، مبالغ ناچیزی برای کمک به این خانواده‌ها دریافت کنیم.


مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده با تاکید براینکه نگاه جامعه به این خانواده‌ها نگاهی منفی است، گفت: حرف ما این است که باید حساب خانواده زندانی را از از زندانی جدا کنیم، زندانی به صورت عمدی یا غیرعمدی مرتکب بزه و خلاف شده و به موجب قانون متحمل مجازات حبس شده است، اما خانواده وی در ارتکاب جرم نقشی نداشته است.


نصیری با ابراز تاسف از اینکه خانواده زندانیان دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، افزود: دولت برای زندانیان داخل زندان‌ها یک امکانات نسبی قرار داده است، در حالی که اغلب خانواده آنها با شرایط اقتصادی امروز تنها منبع درآمدشان همین یارانه‌ای است که دریافت می‌کنند.
خانواده زندانیان انجمن حمایت ازخانواده زندانیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha