سازمان جهانی بهداشت (WHO) از آغاز اجرای «دستور کار 2030 برای توسعه پایدار» استقبال کرد و متعهد شد که همراه با دیگر شرکای خود به اهداف توسعه پایدار دست یابند.

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) از آغاز اجرای «دستور کار 2030 برای توسعه پایدار» استقبال کرد و متعهد شد که همراه با دیگر شرکای خود به اهداف توسعه پایدار دست یابند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ در اهداف توسعه هزاره موضوعاتی همچون ریشه‌کن کردن فقر، توج به سلامت، تحصیل، امنیت غذایی و تغذیه‌ای در اولویت بوده اما در اهداف توسعه پایدار طیف گسترده‌ای از اهداف زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین امید به ایجاد جوامع صلح‌آمیزتر در نظر گرفته شده است.


در اهداف توسعه پایدار تضمین زندگی سالم و ارتقای رفاه و آسایش برای تمامی سنین مدنظر قرار گرفته است. اهداف سلامت خود شامل نکات جدید در موضوعات کلیدی است که در اهداف توسعه هزاره به پیشرفت‌های مهمی دست یافته است. در سراسر جهان نرخ مرگ و میر کودکان و مادران از سال 1990 به ترتیب 53 و 40 درصد کاهش یافته است. هرچند با وجود انتشار این ارقام اقدامات بسیاری باقی مانده که باید در حوزه سلامت انجام شود.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، این سازمان به دنبال همکاری با تمامی شرکای خود به منظور دستیابی به اهداف مدنظر در حوزه سلامت است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha