عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر‌ از کاهش حدود 25 درصدی مرگ و میر نوزادان از طریق تغذیه با شیر مادر در ساعات اول پس از تولد خبر داد.

سلامت نیوز:‌عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر‌ از کاهش حدود 25 درصدی مرگ و میر نوزادان از طریق تغذیه با شیر مادر در ساعات اول پس از تولد خبر داد.
به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا محمود راوری در کنفرانس علمی "برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد و شروع تغذیه با شیر مادر در ساعت اول تولد" گفت: از چهار میلیون مرگ نوزاد، نزدیک به یک میلیون مورد مرگ با تغذیه شیرمادر در ساعت اول تولد کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: تغذیه با شیر مادر در ساعات اول همچنین باعث تولید شیر کافی برای تغذیه بعدی، پیشگیری از بروز هیپوگلیسمی، استفاده از رفلکس مکیدن نوزاد برای گرفتن صحیح پستان، انقباض رحم و تامین گرمای مورد نیاز نوزاد می‌شود.

به گفته وی همچنین برقراری تماس پوستی مادر و نوزاد به شروع موفق تغذیه انحصاری با شیر مادر کمک می‌کند.

وی گفت: مطالعات صورت گرفته در جهان نشان می‌دهد که تماس پوستی زودرس مادر و نوزاد منجر به افزایش قابل توجه میزان تغذیه با شیر مادر و طولانی شدن مدت شیردهی خواهد شد و سبب آرامش مادر و شیرخوار شده، همچنین ضربان قلب و تنفس شیرخوار را ثبات می‌بخشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha