سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 162904

این روزها تعداد نوجوانان انگلیسی که ریسک بالای جراحی‌های زیبایی را قبول می‌کنند رو به افزایش است.

سلامت نیوز:این روزها تعداد نوجوانان انگلیسی که ریسک بالای جراحی‌های زیبایی را قبول می‌کنند رو به افزایش است.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایسنا،‌ بررسی‌ها نشان داده که در این کشور برخی از دندانپزشکان و متخصصان زیبایی، بسیاری از جراحی‌های زیبایی و تزریق ژل به لب‌های کودکان 14 ساله را انجام می‌دهند.


بسیاری از روش‌ها و جراحی‌ها خطرات جدی را متوجه کودکان می‌کنند. دندانپزشکان یا متخصصان زیبایی در این روش‌ها موادی را بدون آنکه آموزش دیده باشند به لب‌ها تزریق کرده و فرد را در معرض خطرات متعددی از جمله «آنافیلاکسی» قرار می‌دهند که یک نوع واکنش آلرژی‌زای تهدیدکننده است.


همچنین از دیگر مشکلات مواد حجم‌دهنده این است که احتمال دارد مواد فوق در نقطه مورد نظر قرار نگرفته و در بخش دیگری برجستگی ایجاد کنند. همچنین رگ‌های خونی، مسدود شده و موجب می‌شود بافت‌ها از بین بروند و در نهایت به نابینایی یا آمبولی ریه منجر شود.


این روزها در انگلیس جراحی زیبایی طرفداران خود را دارد و به دلیل پایین آمدن هزینه‌های آن، بیشتر طرفدار پیدا کرده است، هرچند که سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.


به طور مثال حجم‌دهنده‌های موقت که بیشترین کاربرد را دارند معمولا از اسیدی ساخته شده‌اند که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد در حالی که حجم‌دهنده‌های دائمی خطرناک‌ترند چرا که از مواد مصنوعی تولید می‌شوند و تنها از طریق عمل جراحی می‌توان آن‌ها را از بدن خارج کرد.


به نوشته روزنامه گاردین، با این وجود اگرچه در این کشور حداقل سن قانونی برای فردی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار می‌گیرد اعلام نشده اما بیشتر متخصصان درمانی معتقدند که انجام این کار برای افراد زیر 18 سال غیراخلاقی است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha