محققان در مطالعه جدیدی به ارتباط بین عفونت با ویروسی به نام لوسمی گاوی و سرطان سینه در انسان دست یافتند.

سلامت نیوز: محققان در مطالعه جدیدی به ارتباط بین عفونت با ویروسی به نام لوسمی گاوی و سرطان سینه در انسان دست یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا برای انجام این مطالعه بافت های سینه 239 زن را مورد بررسی قرار دادند. آنها نمونه های برداشت شده از بدن زنانی که به سرطان سینه مبتلا شده بودند را با نمونه های گرفته شده از زنانی که هیچ سابقه ای از وجود عفونت ویروس لوسمی گاوی نداشتند، مورد بررسی قرار دادند.


پس از انجام بررسی های لازم، این تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که میزان 59 درصد از نمونه های بافت سرطان سینه نشانه هایی از این بیماری را در خود داشتند. در سمت مقابل نیز در نمونه بافت های 29 درصد زنانی که تاکنون مبتلا به سرطان سینه نشده بودند نیز نشانه هایی از عفونت با ویروس لوسمی گاوی دیده شده بود.


«گرترود بوهرینگ»، سرپرست این تحقیق، در این باره عنوان کرد: «ارتباط بین این ویروس و سرطان سینه در مطالعات سابق نیز مشاهده شده بود اما ما در این مطالعه به این نتیجه رسیدیم که این ویروس علت سرطان سینه نیست. به هر حال باید گفت که این فعالیت قدم بسیار مهمی است. ما هنوز هم باید ثابت کنیم که عفونت با این ویروس قبل از سرطان سینه اتفاق افتاده است نه بعد از آن.»


بوهرینگ تاکید می کند که مطالعه او نمی تواند چگونگی عفونی شدن بافت های سینه توسط این ویروس را به اثبات برساند. این ویروس می تواند از طریق مصرف شیرهای غیرپاستوریزه و گوشت نپخته و همچنین از طریق انسان های دیگر به فرد بیمار انتقال یافته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha