رییس شورای برگزاری نخستین همایش ملی آب های بسته بندی شده، از آغاز اجرای طرح جامع مطالعاتی دستگاه های تصفیه آب با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

سلامت نیوز: رییس شورای برگزاری نخستین همایش ملی آب های بسته بندی شده، از آغاز اجرای طرح جامع مطالعاتی دستگاه های تصفیه آب با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیمین ناصری روز سه شنبه در همایش ملی آب های بسته بندی شده افزود: در اجرای این طرح، عملکرد برندهای پرمصرف دستگاه های تصفیه آب بررسی می شود و نتایج این طرح تحقیقاتی هفت ماه دیگر اعلام خواهد شد.

وی گفت: درست یا اشتباه، اکنون سیستم های تصفیه آب در کشور استفاده می شود و مردم بدون آگاهی از عملکرد این دستگاه ها، آنها را می خرند، درحالیکه نمی دانند آنها را در کجا و در چه زمانی باید استفاده کنند.رییس شورای برگزاری نخستین همایش ملی آب های بسته بندی شده افزود: استفاده از دستگاه های تصفیه آب به امری لوکس تبدیل شده است. در جاهایی که مشکلات کیفی آب داریم، استفاده از این دستگاه ها اشکال ندارد.ناصری ادامه داد: استفاده از دستگاه های تصفیه آب علاوه بر هزینه های آب لوله کشی، هزینه های مضاعفی را به خانواده ها تحمیل می کند.


** 95 درصد مناطق کشور به آب لوله کشی دسترسی دارند

رییس شورای برگزاری نخستین همایش ملی آب های بسته بندی شده گفت: 95 درصد مناطق مختلف کشور به آب لوله کشی دسترسی دارند اما به عنوان محقق، درباره کیفیت این آب ها تردید دارم.ناصری همچنین این سووال را مطرح کرد که آیا کیفییت آب های لوله کشی متناسب با استاندارد ملی است.


** سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب و اشاره آن به آب های بسته بندی

 رییس شورای برگزاری نخستین همایش ملی آب های بسته بندی شده، به تصویب سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب در سال های گذشته در وزارت بهداشت و دولت اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای این سند مربوط به ارتقای مدیریت کیفیت آب های آشامیدنی بطری شده، معدنی و بسته بندی شده بوده که مجری این بند، وزارت بهداشت است.ناصری خاطرنشان کرد: شرکت های خصوصی در کشور، تامین کننده آب های بسته بندی شده هستند.


** اهمیت ایمنی آب

رییس شورای برگزاری نخستین همایش ملی آب های بسته بندی شده به اهمیت آب در زندگی انسان و بیماری ها اشاره کرد و گفت: اگر آب، کوچک ترین آلایندگی بیولوژیکی و شیمیایی داشته باشد در کوتاه مدت و بلند مدت عوارض متعددی را ایجاد می کند.ناصری افزود: سازمان جهانی بهداشت، بیش از چند دهه است که رهنمون های کیفیت آب شرب را مطرح کرده و یکی از ارکان اصلی اهداف هزاره سازمان ملل متحد نیز تامین آب آشامیدنی سالم در جهان است که این مسوولیت در ایران را وزارت بهداشت برعهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha