مدیرکل مرکز سلامت محیط و کار گفت: امسال 11 شهر به برنامه ایمنی آب اضافه می‌شوند و با ارتباط و هماهنگی ارگان‌های مختلف مانند محیط زیست، شهرداری، وزارت نیرو و وزارت بهداشت از منبع تا توزیع و محل مصرف به ایمنی آب توجه خواهد شد.

سلامت نیوز:مدیرکل مرکز سلامت محیط و کار گفت: امسال 11 شهر به برنامه ایمنی آب اضافه می‌شوند و با ارتباط و هماهنگی ارگان‌های مختلف مانند محیط زیست، شهرداری، وزارت نیرو و وزارت بهداشت از منبع تا توزیع و محل مصرف به ایمنی آب توجه خواهد شد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، خسرو صادق‌نیت در اولین همایش ملی آب‌های بسته‌بندی شده با بیان اینکه موضوع آب‌های بسته‌بندی یکی از معضلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم و هر چه می‌گذرد نگرانی‌ها نیز بیشتر می‌شود اظهار داشت: تغییر رویه زندگی ما به موضوع آب‌های بسته‌بندی شده دامن زده است و استفاده از این آبها امروز بیشتر شده لذا باید به آن توجه بیشتری شود.


مدیرکل مرکز سلامت محیط و کار گفت: سلامت مواد غذایی و آب آشامیدنی کارخانه‌ها بر عهده سازمان غذا و دارو است اما عرضه این مواد توسط بازرسان بهداشت محیط زیر نظر مرکز سلامت محیط و کار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


صادق‌نیت ادامه داد: توجه به این بخش نحوه مصرف در کنار راه‌های دیگری که برای دسترسی به آب وجود دارد اهمیت دو چندانی را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: امسال 11 شهر به برنامه ایمنی آب اضافه می‌شوند و با ارتباط و هماهنگی ارگان‌های مختلف مانند محیط زیست، شهرداری، وزارت نیرو و وزارت بهداشت از منبع تا توزیع و محل مصرف به ایمنی آب توجه خواهد شد.


مدیرکل مرکز سلامت محیط و کار خاطر نشان کرد: بنا داریم از سرمنشاء آلودگی آب‌های بسته بندی شده پیشگیری کنیم و نقش استادان و مراکز تحقیقاتی نیز در این زمینه موثر خواهد بود. بدون این حمایت‌ها و همکاری‌ها اتفاق ایده‌آلی در کشور رخ نخواهد داد.


وزارت نیرو موظف به اجرای طرح جداسازی آب شرب از سایر مصارف است
کاظم ندافی؛ رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا در این همایش گفت: مصوبه جداسازی آب شرب از سایر مصارف آماده شده و وزارت نیرو موظف به اجرای آن در شهرها است.


وی افزود: آب آشامیدنی موضوع مهمی در تمام دنیا است و برای داشتن محصول مطمئن باید برنامه جامعی داشته باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا گفت: پژوهشکده محیط زیست کاملترین تحقیق را در زمینه کیفیت آب‌های بسته‌بندی شده کشور انجام داده است.


دو نشست تخصصی در زمینه پایش و چالش‌های آب‌های بسته‌بندی شده خواهیم داشت
نعمت‌الله جعفرزاده دبیر کمیته علمی اولین همایش ملی آب‌های بسته‌بندی شده با اشاره به اینکه از اواسط سال 93 با همکاری انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران برای اجرای اولین همایش ملی آب‌های بسته‌بندی شده برنامه‌ریزی و از ذینفعان دعوت به عمل آمده است گفت: این همایش به همت پژوهشکده محیط زیست، سازمان غذا و دارو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: 54 نفر از 13 دانشگاه کشور عضو کمیته علمی این همایش هستند.


دبیر کمیته علمی اولین همایش ملی آب‌های بسته‌بندی شده ادامه داد: 185 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که نشان می‌دهد کارهای خوبی در این زمینه در کشور انجام می‌شود.


وی خاطر نشان کرد برای ارتقای کیفیت 11 سخنرانی منتخب در نظر گرفته‌ایم و کمیته علمی همایش نیز 12 سخنرانی کلیدی در نظر گرفته است همچنین 22 مقاله در قالب پوستر نیز ارایه خواهد شد و دو نشست تخصصی در زمینه پایش و چالش‌های آب‌های بسته‌بندی نیز خواهیم داشت.


       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha