دبیر سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان گفت: استفاده از پزشکان مجرب در تمامی پنل‌های تخصصی پرستاری کنگره امسال را از سال‌های گذشته متمایز کرده است.

سلامت نیوز:دبیر سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان گفت: استفاده از پزشکان مجرب در تمامی پنل‌های تخصصی پرستاری کنگره امسال را از سال‌های گذشته متمایز کرده است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تهمینه ناجی در نشست خبری سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان گفت: کنگره پرستاری همزمان با کنگره پزشکی برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: 160 مقاله، 20 پنل، 105 سخنرانی، 86 پوستر، 5 کارگاه و حدود 20 سخنرانی نیز به صورت مقاله در سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان خواهیم داشت که وجه تمایز آن نسبت به سال‌های گذشته استفاده از پزشکان مجرب در تمامی پنل‌ها است، همچنین برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌ها در کنگره سال جاری همزمان نخواهد بود بنابر این شرکت‌کنندگان می‌توانند برای حضور در پنل‌ها و کارگاه‌ها برنامه‌ریزی کنند.


وی افزود: در طول برگزاری همایش هر روز به بهترین پوستر و بهترین شنونده جوایزی اهدا خواهد شد همچنین گالریی برای طراحی‌های گرافیکی و عکس در نظر گرفته‌ایم که بازدید آن برای شرکت‌کنندگان و عموم آزاد است. برگزاری موسیقی زنده یکی دیگر از برنامه‌های جانبی کنگره خواهد بود که عواید آن به نفع بیماران و کودکان مبتلا به سرطان هزینه خواهد شد.


دبیر سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان گفت: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم از مددجویان و خانواده‌های آنها نیز در پنل‌ها استفاده کنیم تا نیازهای مراجعان و خانواده‌های آنها را به پرستاران بشناسانیم.
مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان با بیان اهمیت تشخیص اختلالات متابولیکی و اسکلتی و عضلانی در کودکان ادامه داد: اکنون به همت رئیس مرکز طبی کودکان سطح ویتامین D تمام پرسنل خانم بالای 40 سال مورد بررسی قرار گرفته است.


برگزاری پنل مراقبت تکاملی یگانه نوزاد
زهرا گودرزی؛ عضو هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست خبری گفت: اخلاقیات در حرفه پزشکی، کودکان کار، خیابان و مهاجران، اشتباهات دارویی صدماتی که برای کودکان پیش می‌آید، روش پژوهش در بالین، اهمیت بازتابی رفتاری پرستار، بستری شدن کودکان، تشنج و مراقبت از تشنج، مراقبت از تغذیه کامل وریدی، مراقبت تکاملی یگانه نوزاد (متین) و مراقبت از درد جزو موضوعات پنل‌های کنگره خواهد بود.


وی درباره مراقبت تکاملی یگانه نوزاد (متین)، اظهار داشت: این مراقبت تکاملی انفرادی برای نوزادان است که باید شرایط آن به گونه‌ای باشد که تداوم مراقبت درون رحمی که نیاز به تجهیزات و امکانات دارد برای نوزادان اعمال شود.طبق این مراقبت پدر و مادر حتماً‌ باید در کنار نوزاد باشند و او را در آغوش بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: توجه به کودکان مهاجر و برگزاری تمامی پنل‌ها با حضور پزشکان متخصص این کنگره را نسبت به کنگره‌های سال‌های گذشته متمایز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha