سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 163700

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه با حمایت و همکاری دیگر ارگان‌ها باید بتوانیم زمینه‌های تامین آب سالم مورد نیاز مردم را فراهم کنیم، گفت: برای تامین آب مورد نیاز کشور باید بتوانیم بیش از پیش این زمینه را ایجاد کنیم؛ چرا که نه تنها آب نیاز اصلی ما است، بلکه به طور غیرمستقیم آلودگی آن روی مواد خوراکی تاثیر دارد و می‌تواند بر سلامت جامعه تاثیر داشته باشد.

سلامت نیوز:رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه با حمایت و همکاری دیگر ارگان‌ها باید بتوانیم زمینه‌های تامین آب سالم مورد نیاز مردم را فراهم کنیم، گفت: برای تامین آب مورد نیاز کشور باید بتوانیم بیش از پیش این زمینه را ایجاد کنیم؛ چرا که نه تنها آب نیاز اصلی ما است، بلکه به طور غیرمستقیم آلودگی آن روی مواد خوراکی تاثیر دارد و می‌تواند بر سلامت جامعه تاثیر داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر خسرو صادق نیت در اولین همایش ملی آب‌های بسته بندی شده که در ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با اشاره به اقداماتی که برای استفاده بهینه آب در دست انجام است، گفت: مصرف بیش از حد از منابع آب معضلی است که باعث شده این منابع نه تنها تحت تاثیر قرار گیرند، بلکه بر کیفیت و کمیت آب تاثیر گذارد. همچنین این روند، تغییر در نحوه استفاده از آب را سبب شده است، مساله‌ای که نیازمند توجه بیشتر به منابع آبی است.


وی اضافه کرد: باید تمام مواردی که باعث آلودگی آب می‌شوند را در نظر بگیریم تا بتوانیم سلامت آب آشامیدنی را تامین کنیم و امیدواریم از نتایج این همایش برای ارتباط بهتر جامعه، اقتصاد کشور و سلامت مردم استفاده کنیم.


افزایش استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

دکتر سیمین ناصری، رییس شورای برگزاری این همایش با اشاره به اینکه استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی رو به افزایش است، یادآور شد: باید از صرف هزینه کلان در تامین آب شرب در تصفیه خانه‌ها خودداری و با سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و اطلاع رسانی، نسبت به فرهنگ‌سازی در میان مردم با هدف جایگزین کردن آب‌های بسته بندی با آب شبکه توزیع شهری اقدام شود.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و پرسش‌های متعددی که در اذهان جامعه در خصوص کیفیت آب‌های بسته بندی و چگونگی نظارت بر آن‌ها وجود دارد، مرکز تحقیقات کیفیت آب و پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و شرکت آب و فاضلاب کشور این همایش را در روزهای 14 و 15 مهرماه برگزار کرده است.


بررسی چالش‌های آب‌های بسته‌بندی

وی نمایش مجموعه ظرفیت‌های علمی کشور جهت بررسی چالش های کیفی آب های بسته بندی شده را یکی از اهداف برگزاری این همایش دانست و افزود: ارتقای سطح علمی اندیشمندان، پژوهشگران و دانشجویان از طریق تبادل نظر، هم اندیشی بین اساتید، پژوهشگران و صنعتگران کشور و ایجاد رقابت در بین تولید کنندگان به منظور افزایش آگاهی‌های عموم مردم در خصوص رویکرد استفاده از آب‌های بسته بندی شده بهبود کیفیت آب‌های بسته بندی شده از دیگر اهداف اولین همایش ملی آب‌های بسته بندی شده است.


رییس مرکز تحقیقات کیفیت آب گفت: ما به عنوان محقق سعی می‌کنیم متوجه شویم که آیا آبی که به طریق مختلف تصفیه می‌شود و به دست مردم می‌رسد از نظر کیفی مطابق با استاندارد ملی است یا خیر که عمده مسئولیت آن به عهده شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.


ناصری اظهار کرد: این همایش ضمن فراهم آوردن زمینه مناسبی برای پاسخگویی به مصرف کنندگان و ارایه نظرات واحدهای صنعتی تولید کننده، بستر مناسبی را جهت برگزاری مستمر چنین همایشی را در سال‌های آینده فراهم آورد تا بتواند مورد استفاده مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت که مسئولیت نظارت بر جنبه‌های کیفی آب‌های شرب را بر عهده دارد، قرار گیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha