وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ادامه فعالیتش در دولت دهم گفت: ما موظف هستیم به تکلیف خود عمل کنیم و موضوع حضور در دولت آینده اجزای مختلفی دارد که تا این سه جزء حاصل نشود کسی مسئولیتی بر عهده اش قرار نمی گیرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر افزود: من در مورد ادامه کار در دولت دهم به صورت واضح گفته ام که ما موظف هستیم به تکلیف خود عمل کنیم و موضوع حضور در دولت نیز آینده سه جزء دارد که باید تکمیل شود.

وزیر بهداشت گفت: یک جزء خود فرد است که در آن مسئولیت قرار می گیرد، یک جزء رئیس جمهور است که آن فرد را مورد قبول قرار دهد و یک جزء آن نیز رای اعتماد به مجلس به آن فرد است.

وی اضافه کرد: تا این سه جزء حاصل نشود کسی مسئولیتی بر عهده اش قرار نمی گیرد.

لنکرانی در خصوص تغییرات در سطح روسای دانشگاههای علوم پزشکی نیز یادآور شد: مجموعه ای که در وزارت بهداشت فعالیت کردند تقریباً کارنامه موفقی دارند اما برخی از آنها مایل به ادامه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی هستند.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاهها که در کسوت هیئت علمی هستند حق دارند که هر پنج سال یکبار دوره تکمیلی خود را بگذرانند و خیلی از این افراد اکنون به لحاظ مسئولیتهایشان از این فرصت عقب افتاده اند و علاقمند به تکمیل دوره های خود هستند که باید در زمان مقتضی خود حسب مورد تصمیم گیری شود.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر لنکرانی در جمع روسای دانشگاههای علوم پزشکی، قبول مسئولیت در دولت را فرصتی برای خدمت دانسته و گفته بود: بار سنگین خدمت به مردم در این چهار سال بر دوش ما بوده است و تکلیفی بوده که باید به سرانجام می رسیده و باید خدا را شاکر باشیم که این فرصت خدمت و موثر بودن در این زمان به ما عطا شد.

وی در ادامه تاکید کرده بود: ممکن است این فرصت خدمت تکرار شود و شواهدی هم وجود دارد که این فرصت تکرار می شود و در صورتی که این فرصت مسئولیت تکرار شود باید نگاه تکلیف را ادامه دهیم و کار را با اخلاص بیشتری پیگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha