رئیس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون از شناسایی 14 گروه خونی نادر در کشور خبر داد و گفت: طی 6 سال گذشته تاگنون 48 مورد گروه خونی بمبئی در کشور شناسایی شده است.

سلامت نیوز: رئیس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون از شناسایی 14 گروه خونی نادر در کشور خبر داد و گفت: طی 6 سال گذشته تاگنون 48 مورد گروه خونی بمبئی در کشور شناسایی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمیزان ،مصطفی مقدم درباره خون‌های نادر به‌ویژه بمبئی اظهار کرد: تاکنون 13 گروه خونی نادر در ایران شناسایی و در بانک اطلاعات جهانی ثبت شده است که پس از بررسی‌های صورت گرفته از یک نمونه خونه که به فرانسه ارسال شده این گروه خونی افزایش یافته و به 14 گروه خونی نادر رسیده است.


وی در ادامه با بیان این مطلب که این گروه خونی همچنان در حال بررسی است، افزود: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته حتما مشخصات آن اعلام خواهد شد.
رئیس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون به گروه خونی بمبئی اشاره کرد و گفت: طی 6 سال گذشته تاگنون 48 مورد گروه خونی بمبئی در کشور شناسایی شده است که رنج سنی آن بین 18 ماهگی تا 74سال است. در واقع  27 نفر از این افراد اهداکننده هستند که تاکنون 88 واحد خون از آن‌ها گرفته شده که 56 واحد آن استفاده شده است.


رئیس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون درخاتمه با اشاره به این مطب که شناسایی گروه های خونی نادر در زنان به علت اینکه بیش از مردان دچار کم خونی، عمل های جراحی و سقط جنین و ... بیشتر است، گفت: برخی از افراد که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته اند و یا مادرانی که سقط جین مکرر داشته اند به علت مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده مجبور شده اند با بخش های تخصصی سازمان انتقال خون در ارتباط باشند و از این طریق متوجه شده اند دارای گروه های خونی کمیاب هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha