معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: مسئولیت تهیه ارزیابی زیست محیطی سد گتوند به عهده معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست است و این معاونت باید اعلام کند که «بای‌پس» بهترین راه است یا اینکه سد باید خراب شود.

سلامت نیوز: معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: مسئولیت تهیه ارزیابی زیست محیطی سد گتوند به عهده معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست است و این معاونت باید اعلام کند که «بای‌پس» بهترین راه است یا اینکه سد باید خراب شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،فرهادی دبیریبا بیان اینکه معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست نمی‌تواند درباره سد گتوند نظر کارشناسی داشته باشد، تاکید کرد: این نظر کارشناسی باید از سوی معاونت انسانی سازمان محیط‌ زیست و بعد از تهیه ارزیابی زیست‌محیطی سد گتوند اعلام شود.وی افزود: اما باید در نظر داشت که سازمان حفاظت محیط‌ زیست فقط در مناطق چهارگانه حق ورود دارد و در خصوص دیگر مناطق فقط می‌تواند بگوید که براساس ارزیابی زیست‌محیطی‌، طرح تایید می‌شود یا خیر.

به گفته معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست حتی اگر اجرای طرحی خارج از محدوده چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط‌ زیست باشد و ارزیابی زیست‌محیطی آن هم از سوی سازمان محیط‌ زیست رد و با آن مخالفت شود، مجری طرح برای ادامه تکمیل پروژه مجازات نمی‌شود. این موضوع در کمیسیون ماده 2 و از سوی معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست بررسی و ضوابط آن اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha