یك متخصص پوست با بیان این كه شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در هنگام استفاده از استخرها در فصل تابستان، بیماری‌های عفونی است، تاكید كرد: این بیماری‌ها معمولا بر اثر استفاده از وسایل مشترك ایجاد می‌شود.

دكتر شیده یزدانیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ از جمله شایع‌ترین بیماریهای عفونی كه بر اثر استفاده از استخر ایجاد می‌شود، بیماری‌های قارچی و زگیل‌ها هستند.

وی در ادامه به علائم این بیماری‌ها اشاره و اظهار كرد: علائم بیماری‌های قارچی بستگی به محل ایجاد شدن آن دارد، اما عموما به واسطه استفاده از دمپایی‌های مشترك در كف پاها و لای انگشتها ایجاد می‌شود. قرمزی، پوسته دادن، ترشح و لیچ افتادگی بین انگشتها از جمله علائمی است كه می‌توان بدان اشاره كرد.

وی افزود: زگیل‌ها ضایعاتی هستند كه در كف پاها ایجاد ‌شده معمولا دردناك و با خونریزی همراه هستند و به دلیل مسری بودن،‌ در صورتی كه به موقع مداوا و درمان نشوند، به قسمت‌های دیگر نیز سرایت پیدا می‌كنند.

دكتر یزدانیان مهمترین راه جلوگیری از این بیماری‌ها را پیشگیری عنوان كرد و افزود: استفاده از حوله، دمپایی و لباس مخصوص فرد، دوش گرفتن قبل و بعد از استفاده از استخر، استفاده از حوضچه‌های حاوی مواد ضد عفونی كننده و استفاده از لوسیون‌های مخصوص بدن می‌تواند به پیشگیری بیماری‌ها كمك بسزایی كند.

وی با بیان این كه میزان استفاده از كلر در استخرها بایستی در حد متعادل باشد، گفت: بیماری دیگر شایع در این زمینه، خشكی، زبری و خارش پوست یا آلرژی است كه در واقع در ارتباط با كلر می‌باشد.

یزدانیان در پایان تصریح كرد: با توجه به مسری بودن بیماری‌های پوستی ناشی از استفاده از استخر، افراد حتما می‌بایست مسائل بهداشتی را رعایت كرده و در صورت ابتلا به بیماری ها به پزشك متخصص مراجعه كنند تا اینكه سایر افراد مبتلا نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha