دبیر علمی نخستین سمینار فیزیوتراپی ورزشی گفت: بیشترین صدماتی که ورزشکاران در میادین ورزشی به آن دچار می‌شوند پارگی رباط صلیبی قدامی یا ACL است که آمارش در ایران بالاست و اگر ورزشکار تحت فیزیوتراپیست نباشند ممکن است هرگز به زمین بازی برنگردد.

سلامت نیوز:دبیر علمی نخستین سمینار فیزیوتراپی ورزشی گفت: بیشترین صدماتی که ورزشکاران در میادین ورزشی به آن دچار می‌شوند پارگی رباط صلیبی قدامی یا ACL است که آمارش در ایران بالاست و اگر ورزشکار تحت فیزیوتراپیست نباشند ممکن است هرگز به زمین بازی برنگردد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، عباس رحیمی دبیر علمی نخستین سمینار فیزیوتراپی ورزشی که از 7 تا 8 آبان در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود اظهار کرد: بیشترین آسیب‌های ورزشی در مفاصل و بافت نرم بدن ایجاد می‌شود که عمدتا ً به دلیل عدم آمادگی ورزشکاران و عدم انجام تست‌های بدنی مناسب پیش از انجام ورزش‌های سنگین رخ می‌دهد و بررسی تست‌های مربوط  به میزان قدرت عضلات و مفاصل می‌بایست تحت نظر یک فیزیوتراپیست ورزشی انجام پذیرد و همچنین کار با ورزشکاران حرفه ای نیازمند حضور یک تیم قوی است.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های ورزشی ، پارگی رباط صلیبی قدامی در ورزشکاران است و افرادی که دچار این آسیب می‌شوند به طور متوسط بین 6 تا 9 ماه طول می‌کشد تا دوباره به زمین بازی برگردند و اگر در این مدت تحت نظر فیزیوتراپیست نباشند ممکن است هیچ وقت قادر به بازگشت به زمین بازی نباشند.


وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که افراد بعد از آسیب‌های ورزشی نمی‌توانند دوباره به سطح فوتبال یا ورزش حرفه ای قبلی خود برگردند این است که فقط روی سلامت جسمانی افراد کار می‌شود در حالیکه نیاز به درمان‌های روانشناسی و حتی برنامه‌هایی شامل فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی برای فرد آسیب دیده نیز باید به عنوان درمان مکمل در نظر گرفته شود و دقیقاً به همین خاطر یک تیم توانبخشی باید این ورزشکار را به زمین برگردانند.


رحیمی گفت: شعار سمینار امسال را «همکاری تیمی ضامن بازگشت سریع و ایمن ورزشکار به زمین» انتخاب کردیم چرا که برای بازگشت دوباره ورزشکار آسیب دیده به ورزش نیاز به کار تیمی و گروهی است.


دبیر علمی نخستین سمینار فیزیوتراپی ورزشی در خاتمه یادآور شد: نخستین سمینار فیزیوتراپی ورزشی با هدف روشنگری برای تیم‌های ورزشی در روزهای 7 تا 8 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha