جمعیت هلال احمر ایران و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه تامین امنیت غذایی افراد آسیب دیده در سومالی،‌ قرارداد همكاری امضا كردند.

سلامت نیوز:جمعیت هلال احمر ایران و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه تامین امنیت غذایی افراد آسیب دیده در سومالی،‌ قرارداد همكاری امضا كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، قرارداد همكاری میان جمعیت هلال احمر ایران و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه تقویت تاب آوری در برابر گرسنگی آسیب پذیرترین اقشار مردم سومالی از طریق ارتباط ویدئو كنفرانس میان رئیس جمعیت هلال احمر ایران و دبیركل فدراسیون به امضا رسید.


دكتر سیدامیرمحسن ضیائی در این جلسه با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه همكاری های هلال احمر ایران و فدراسیون در زمینه های مختلف گفت: با توجه به ضرورت گسترش همكاری ها در سطح منطقه ای، هلال احمر ایران در طول دهه گذشته كمك های فراوانی را به كشورهای آفریقایی خصوصا سومالی ارسال كرده است.


وی ادامه داد: بعد از اجرای پروژه موفق جهانی كاهش خطرپذیری شهری و همچنین ترغیب اجرای برنامه های مشترك حفاظت از محیط زیست، ما خوشحالیم كه امروز قرارداد برنامه تامین امنیت غذایی و تاب آوری در برابر گرسنگی را امضا می كنیم كه بر اساس آن می توانیم كمك های موثری را به افراد آسیب دیده سومالی و كنیا در زمینه غذا، بهداشت، كاهش خطرپذیری و ظرفیت سازی داشته باشیم.


ضیائی ابراز امیدواری كرد كه برنامه های عملیاتی این قرارداد تا ماه نوامبر تهیه نهایی شود و با مشاركت جمعیت هلال احمر سومالی و كنیا به امضا برسد.


همكاری هلال احمر ایران با فدراسیون صلیب سرخ
الحاج اسی دبیركل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر نیز در این ارتباط ویدئوكنفرانسی گفت: همكاری های جمعیت هلال احمر ایران با فدراسیون مثال زدنی و خاص است و نمونه ای از روحیه مشاركت در جمعیت هلال احمر ایران است.


وی با بیان اینكه امروزه ما در فدراسیون در قبال كمك به مردم نیازمند، تعهد بالایی داریم، اضافه كرد: تداوم در ارسال كمك های بشردوستانه از وظایف ماست و این كار می تواند از طریق همكاری جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر انجام شود.


دبیركل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر خاطرنشان كرد: این قرارداد می تواند منجر به همكاری بیشتر و همچنین حمایت مالی از برنامه های فدراسیون شود.


در این قرارداد كه با هدف همكاری برای تامین امنیت غذایی افراد آسیب دیده در سومالی از جمله پناهندگان سومالیایی در كشور كنیا امضا شد، جمعیت هلال احمر ایران كمك مالی پروژه و همچنین وظیفه تهیه اسناد برنامه بر اساس قرارداد را به عهده خواهد داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha