دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1645

پژوهشگران موفق شدند با ساخت دستگاهی به ابعاد یك سكه تنفس افرادی را كه بیماری های ریوی دارند را بررسی كنند.

بانفس كشیدن می توان سرطان ریه را تشخیص داد
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری رویترز، ابعاد دستگاه این آزمایش به اندازه یك سكه است و تاكنون سه چهارم افرادی كه مبتلا به سرطان ریه شدند با این دستگاه شناسایی شده اند.
بنابراین گزارش و به گفته پزشكا ن آمریكایی سلول های تومورهای سرطانی در ریه در مراحل ابتدایی بیماری تركیبات غیر عادی و غیر معمولی از خود ترشح می كنند كه با بررسی تنفس افراد با این دستگاه كاملا مشخص می شود.
این گزارش حاكی است: تنفس كردن به میزان 12 دقیقه در مقابل این وسیله امكان تشخیص سرطان ریه را مشخص می كند ، این وسیله پزشكی امكان تشخیص انواع دیگر سرطان  ریه و سایر اختلالات ریوی و ششی را فراهم می سازد.
همچنین انجام یك مطالعه آماری با استفاده از این دستگاه در مورد بیماران ریوی مشخص كرده است كه 73 درصد از این بیماران مبتلا به سرطان ریه هستند كه پس از معاینات دیگر مشخص شد این دستگاه دقتی برابر 73 درصد داشته است.
بنابراین گزارش به گفته پزشكان در گذشته با استفاده از حس بویایی سگ های دست آموز تنفس افراد مبتلا به سرطان مورد بررسی قرار می گرفت به طوری كه این روش نیز دقت خوبی داشت.
همچنین استفاده از اشعه ایكس برای توموگرافی تومورهای سرطانی می تواند مراحل اولیه بروز سرطان را آشكار كند اما این روش به دلیل هزینه بر بودن و خطراتی كه به علت استفاده از اشعه دارد كمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
آمارها نشان می دهد در سال گذشته 200 هزار نفر مبتلا به سرطان شش بوده اند كه تقریبا 90 درصد آنان به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.
همچنین سالانه در جهان بیش از 3/1 میلیون نفر بر اثر این سرطان مرگبار جان خود را از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha