سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 16460

سلولیت یک گرفتگی عروقی ناشی از آسیب مویرگ‌ها و سیستم وریدی گردش خون و لنف است که در افراد زیادی مشاهده می‌شود و از جمله راه‌های درمان آن می توان به لیزر تراپی اشاره کرد.

لیزرتراپی در درمان عارضه سلولیت موثر است
دکتر زهره وطن خواه، مدرس لیزر پزشکی در دانشگاه آزاد در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: این آسیب در بافت زیر پوستی بوده و در ناحیه مبتلا باعث افزایش تجمع چربی در سلول‌های چربی می‌شود. تجمع مواد چربی به صورت تکه تکه و برجسته بوده و به پوست ظاهری با فرو رفتگی‌ها و برجستگی‌های فراوان می‌دهد.

وی خاطرنشان كرد: برخی هورمون‌ها، ورزش نکردن، کم تحرکی و برخی رژیم‌های غذایی سبب به وجود آمدن و انبار شدن چربی‌ها در زیر پوست می‌شود که از جمله راه‌های درمان این آسیب، لیزرتراپی است.

دکتر وطن خواه تاکید کرد: در محیط خارج از بدن دیده شده که لیزرتراپی بر روی سلول‌های چربی باعث ایجاد حفره‌هایی در غشای این سلول‌ها شده و اجازه می‌دهد چربی از داخل به خارج سلول برود. همچنین لیزرتراپی به طور قابل توجهی، گردش خون و لنف را افزایش می‌دهد و با آزاد سازی مواد شیمیایی مانند هیستامین به طور غیرمستقیم اسفنکترهای پیش مویرگی را فلج می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود تا انبساط عروق، مدت بیشتری باقی بماند.

وی گفت: لیزر درد را در سلولیت کاهش داده و فیبرهای کلاژن را نیز شل می کند. لیزرتراپی باید روی گره‌های لنفاوی محل درگیر انجام شده و دقت شود تا در آن دوزهای مناسب به کار رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha