زمانی كه ما در شهر‌های بزرگمان با مشكل دسترسی به اینترنت روبه‌رو هستیم چگونه این طرح را در روستاها كلید می‌زنیم و انتظار پیشرفت و بازدهی داریم؟ البته این صحبت‌ها به معنی مخالفت با طرح نیست. كاملا موافق اجرایی‌شدن این طرح كه نیاز جامعه امروز محسوب می‌شود هستیم اما خوب است بدانیم كه قبل از انجام هر كاری ابتدا باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌هایش اقدام كنیم.

سلامت نیوز:زمانی كه ما در شهر‌های بزرگمان با مشكل دسترسی به اینترنت روبه‌رو هستیم چگونه این طرح را در روستاها كلید می‌زنیم و انتظار پیشرفت و بازدهی داریم؟ البته این صحبت‌ها به معنی مخالفت با طرح نیست. كاملا موافق اجرایی‌شدن این طرح كه نیاز جامعه امروز محسوب می‌شود هستیم اما خوب است بدانیم كه قبل از انجام هر كاری ابتدا باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌هایش اقدام كنیم.


به گزارش سلامت نیوز، دکترحسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس در روزنامه همشهری نوشت: پرونده الکترونیک سلامت از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت به‌دلیل اعمال سلیقه‌های شخصی، نبود زیرساخت‌ها و بسترمناسب بعید است تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز محقق شود.

پرونده الكترونیك سلامت، از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت است كه ریشه در برنامه چهارم توسعه دارد و به لحاظ قانونی مصوب شده است كه باید بدون هیچ‌گونه مشكلی تا پایان برنامه پنجم توسعه در كل كشور اجرایی شود. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی موظف است تا نسبت به طراحی و استقرار نظام جامع اطلاعات سلامت شهروندان ایرانی (پرونده الكترونیك سلامت) اقدام كند.این در حالی است كه طی سال‌های گذشته این طرح نه‌تنها پیشرفت چشمگیری نداشته بلكه همواره با فرازو نشیب‌های بسیار همراه بوده و گرفتار سلیقه‌های شخصی مدیران و مسئولان در نحوه و چگونگی اجرا بوده است.

به این مسائل البته باید نبود نظارت و بازوی اجرایی بر مصوبات را افزود كه سبب شده این طرح تا به امروز و با صرف هزینه و وقت بسیار به كندی اجرا شود. به همین سبب و با توجه به شواهد موجود بعید است دراین بازه زمانی هم این طرح به سرانجام برسد كه این اتفاق خوبی در حوزه بهداشت وخدمت‌رسانی به مردم نیست؛ ضمن اینكه چنانچه بارها و بارها از اجرایی‌شدن‌ طرحی خبررسانی شود مصداق اجرایی‌شدن آن طرح نیست بلكه باید به‌طور كامل اجرایی شود و ثمرات آن به كل جامعه تعمیم داده شود. همچنین مسئولان باید برای چگونگی برنامه‌ریزی و اجرایی شدن هر طرح قبل از هرگونه هزینه‌ای بیش از اینها تامل كنند و تا زمانی كه زیرساخت‌ها و بستر مناسب فراهم نشده است طرحی را كلید نزنند.

زمانی كه ما در شهر‌های بزرگمان با مشكل دسترسی به اینترنت روبه‌رو هستیم چگونه این طرح را در روستاها كلید می‌زنیم و انتظار پیشرفت و بازدهی داریم؟ البته این صحبت‌ها به معنی مخالفت با طرح نیست. كاملا موافق اجرایی‌شدن این طرح كه نیاز جامعه امروز محسوب می‌شود هستیم اما خوب است بدانیم كه قبل از انجام هر كاری ابتدا باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌هایش اقدام كنیم. پرونده الكترونیك سلامت طرح بسیار خوبی است كه نباید تنها در بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی ـ درمانی دولتی بلكه در داروخانه‌ها و مراكزخصوصی نیز اجرایی شود تا به مصداق واقعی در خدمت همه آحاد جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha