سلامت نیوز:مدیرکل دفتر آموزش ومشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : محیط زیست فقیرترین سازمان در بدنه دولت است .

به گزارش ایرنا محمد درویش پنجشنبه درجمع خبرنگاران شیروان افزود: بودجه یکسال این سازمان هزارو740 میلیارد ریال است که بسیار غم انگیز است چراکه پرسنل سازمان در تنگناهای معیشتی هستند واغلب پاسگاه های محیط بانی حتی پول ندارند که بنزین بخرند وپرسنل دیگر انگیزه ای برای کار کردن ندارند.

به گفته وی محیط زیست وقتی نامه می نویسد به مخابرات برای درخواست یک شماره سه رقمی واینکه بتوانیم با مردم ارتباط داشته باشیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نامه می دهد اهدای شماره سه رقمی مربوط به مسائلی است که حیاتی وجدی باشد ومحیط زیست درشمار مسائل حیاتی وجدی نیست.

درویش افزود : اگر یک شماره ( سه رقمی مانند) 150 اعلام می شد که مردم به راحتی می توانستند هرجایی که تخریب بود اطلاع دهند چقدر این همدلی و همکاری بیشتر می شد .

وی با بیان اینکه سد گتوند به یک بحران ملی تبدیل شده است افزود: برای آن 30 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یکی ازعوامل اصلی شور شدن کارون به حساب می آید که رییس سازمان وقت محیط زیست کشور آقای محمد زاده نامه ای به وزیر نیرو نوشت واعلام کرد تا هنگامی که مجوزها وارزیابی های لازم انجام نشده شما حق ندارید این سد را آبگیری کنید.

وی تصریح کرد : وزیر نیرو به راحتی در زمان دولت قبل این کار را انجام داد وغم انگیزتر ازآن این بود که رییس سازمان حفاظت محیط زیست هیچ واکنشی نشان نداد و این ها را به مراجع قضایی نکشاند.

درویش افزود: اگر واقعیت ها را نگوییم یک زخم ودمل چرکین مثل دریاچه ارومیه می شود که باید 150 هزار میلیارد ریال برای درمانش بپردازیم. 

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه برای شرکت در کارگاه مدیریت مشارکتی منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با رویکرد ایجاد پارک صلح به شهرستان شیروان درخراسان شمالی سفر کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha