سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد: ویروس آنفلوانزای خوكی به 160 كشور رسیده است و هنوز در مراحل ابتدایی است اما این ویروس تا دو سال آینده حدود 2 میلیارد نفر را در جهان مبتلا می‌كند.

كایجی فوكودا، یك مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت كه مسئول مبارزه با آنفلوانزای خوكی است گفت: عالم‌گیر شدن این بیماری برای مدتی ادامه خواهد یافت و این گزارش كه هفته گذشته تنها در انگلستان بیش از 100 هزار نفر به تعداد مبتلایان افزوده شدند، قابل قبول است. این سازمان اعلام كرد: طی 4 ماه گذشته مجموعاً 800 نفر بر اثر این بیماری فوت كرده‌اند.
فوكودا گفت: كار بر روی تهیه واكسن آنفلوانزای خوكی با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد ولی نمی‌توان بی خطر بودن این واكسن‌ها را فدای سرعت در تهیه آن كرد.
هفته گذشته مارگارت چان، رئیس سازمان بهداشت جهانی در مراسم گشایش كنفرانسی در مكزیك درباره مبارزه با آنفلوانزای خوكی گفته بود كه متوقف كردن روند گسترش این ویروس در جهان دیگر ممكن نیست.
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید كه اكثر موارد ابتلا به ویروس H1N1 ملایم است و بسیاری از بیماران بدون كمك پزشكی بهبود می‌یابند.
با نزدیك شدن دوران اوج فصل آنفلوانزا در آمریكای جنوبی، برخی نواحی وضعیت فوق العاده اعلام كرده‌اند و پاراگوئه نخستین مورد مرگ ناشی از آن را گزارش داده است.
مقام‌های كشورهای آمریكای جنوبی با نزدیك شدن اوج فصل آنفلوانزا بیش از پیش نگران هستند. مدارس در سراسر آرژانتین دانش آموزان را راهی خانه‌ها كرده اند و زنان باردار اجازه یافته‌اند 2 هفته مرخصی بگیرند تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha