هیات یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) قتل اخیر یک زن در سلیمانیه عراق توسط یکی از اعضای خانواده وی را که گفته می شود به دلایل حیثیتی صورت گرفته است، شدیداً محکوم نمود.

سلامت نیوز: هیات یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) قتل اخیر یک زن در سلیمانیه عراق توسط یکی از اعضای خانواده وی را که گفته می شود به دلایل حیثیتی صورت گرفته است، شدیداً محکوم نمود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در این خصوص، هیات یاری رسانی سازمان ملل متحد درعراق اعلام نمود که شرافت بهانه خوبی برای ارتکاب جنایات شریرانه علیه زنان عضو خانواده نیست و مرتکبان این جرائم باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

به گفته مدیر دفتر حقوق بشر و نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در عراق، فرانچسکو موتا، جای دلگرمی است که در این قضیه، پلیس و دستگاه قضایی اقلیم کردستان عراق فعالانه به تحقیق در مورد این جنایت پرداخته و قرار بازداشت مرتکب را صادر کرده اند. وی در بغداد گفت با اینحال برای برخورد با گرایش های فرهنگی در بین برخی اعضای جامعه در خصوص مسئله خشونت علیه اعضای خانواده، بخصوص زنان، که آن را با توسل به موضوع شرافت موجه می دانند، تلاش بیشتری باید به عمل آید.

در شرایطی که اقلیم کردستان عراق بخش هایی از قانون جزای خود لغو کرده است که توسل به شرافت را به عنوان یکی از عوامل تخفیف دهنده مجازات در جرائم خشونت علیه اعضای خانواده موجه می دانست. این مقررات در قانون جزای عراق همچنان به قوت خود باقی است. آقای موتا افزود ضروری است که دولت عراق این مقررات تبعیض آمیز را از قانون جزای خود حذف کند تا اطمینان حاصل شود هر فردی که مرتکب جنایت علیه اعضای یک خانواده، بخصوص زنان و کودکان، می شود بدون هر بهانه ای در مقابل قانون پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha