سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: در بدن دو سوم افراد زیر 50 سال در جهان ویروس تبخال «هرپس سیمپلکس نوع یک» وجود دارد.

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: در بدن دو سوم افراد زیر 50 سال در جهان ویروس تبخال «هرپس سیمپلکس نوع یک» وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه ویروس هرپس سیمپلکس نوع یک وعامل بروز تب‌خال در اطراف دهان در بدن دو سوم مردم جهان وجود دارد نسبت به ضرورت مقابله با شیوع آن تاکید کرد.


در مطالعه انجام شده توسط کارشناسان این سازمان آمده است: بیش از سه میلیارد و 700 میلیون نفر از افراد زیر 50 سال در جهان از وجود این ویروس رنج می برند که معمولا در دوران کودکی به آن مبتلا شده‌اند. همچنین 417 میلیون نفر از افراد 17 تا 49 سال دچار نوع دیگر این ویروس هستند که موجب تبخال تناسلی می‌شود.


ویروس هرپس سیمپلکس نوع یک به طور معمول عامل تبخال در ناحیه دهان است اما در برخی از کشورهای ثروتمند به عامل فزاینده بروز تبخال تناسلی هم تبدیل شده‌است.


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت همچنین اظهار داشتند: در حال حاضر نیاز شدیدی به تولید واکسن‌هایی برای مقابله با ویروس هرپس سیمپلکس وجود دارد و در صورتیکه بتوان واکسنی را برای پیشگیری از شیوع آن طراحی کرد به فوائد بی شمار و گسترده‌ای دست پیدا می‌کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha