محققان کالج امپریال با استفاده از سلولهای بنیادین موشها موفق به تولید موادی شدند که تا حد زیادی قادر به شبیه سازی خصوصیات استخوان طبیعی خواهند بود.

دانشمندان با کمک گرفتن از فناوری سلولهای بنیادین، یک قدم به تولید استخوان با قابلیت رشد نزدیکتر شدند. محققان کالج امپریال معتقدند این تحقیقات دستیابی به موادی را که شانس موفقیت در جراحیهای پیوند را افزایش می دهند، امکانپذیرتر خواهد ساخت.

طی این تحقیقات محققان تلاش کردند موادی استخوان مانند را از سلولهای بنیادین به دست آورده و در بدن بیماری که به دلایل مختلف قسمتی از استخوان بدن را از دست داده است، پیوند بزنند. هدف اصلی از استفاده از این مواد نفوذ تدریجی آنها در حفره های موجود در استخوانهای طبیعی و ترکیب با استخوان و ترمیم بافتهای استخوانی است.

با این حال دانشمندان همچنان نیاز دارند تا خصوصیات شیمیایی درونی این مواد و ساختار آنها را شناسایی و درک کنند. محققان کالج امپریال با رشد دادن سه نوع ماده با کمک سه نوع سلول متفاوت، متوجه تفاوت چشمگیر در کیفیت مواد شبه استخوانی به دست آمده شدند.

بر اساس گزارش زی نیوز، دانشمندان برای مثال دریافتند موادی که از سلولهای استخوان جمجمه موش و یا سلولهای مغز استخوان موش به دست می آیند، توانایی بالایی در شبیه سازی خصوصیات استخوان طبیعی از جمله خصوصیت سختی در استخوانها را خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha