یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 166209

سلامت نیوز:انار برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریانها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات به کار می‌آید پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می‌تواند بسیار مفید باشد.
به گزارش سلامت نیوز ، غلامرضا رفیعا مدیر اجرایی جشنواره گفت: انار برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون مفید است و با داشتن حدود ۲۶۰ میلی‌گرم پتاسیم در مقابل ۳ میلی‌گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم در کاهش فشارخون مفید است.
وی با بیان اینكه انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان، اسیدفولیک، پتاسیم، ویتامین سی و آهن است گفت: انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل است.
مدیر چهارمین جشنواره انار میوه قرآنی عنوان كرد: انار برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریانها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات به کار می‌آید پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می‌تواند بسیار مفید باشد.
وی افزود: از طرف دیگر انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.
رفیعا با بیان این كه انار خون را تصفیه كرده و تقویت كننده قلب و كلیه است معتقد است: انار اشتها آور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.
مصرف انار برای سلامت پوست و رفع لکهای صورت بسیار مفید است، انار برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار کارآمد است.
وی با اشاره به اینكه انار یک میوه نیست بلکه یک پزشک و یک درمان کننده بیماریهای زیادی است افزود: این میوه بیماریهای کبد، مسومیتهای خون، خستگی جسمی و عصبی و بالاخره رفع کننده سرماخوردگی و بیماریهای عفونی و انگلهای دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.
رفیعا یادآورشد: عصاره انار آثار ضدباکتریایی داشته و به عنوان مثال با باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی مقابله کرده در سلامت دندان و دهان موثر است همچنین آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی داشته و لذا می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد.
وی توصیه كرد: افرادی که مشكل نفخ معده دارند باید مصرف انار را محدود کنند، ضمن اینکه زیاده‌روی در مصرف انار ترش، زخم معده به دنبال دارد ، همچنین افراط در خوردن انار باعث یبوست - ناراحتی معده و زبر شدن گلو می‌شود همچنین افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی هستند در مصرف انار احتیاط کنند.
در همین حال رفیعا هدف از برگزاری جشنواره انار را آشنایی مردم با میوه انار با کیفیت عنوان کرد و افزود: جشنواره انار، میوه قرآنی از ششم تا پانزدهم آبان ماه در مصلی تهران از 10 صبح تا 9 شب پذیرای عموم مردم می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha