یک دانشجوی ایرانی نخستین بار در جهان , نانو پودر هگزا فریت باریم را به صورت بهینه در دمای750 درجه سانتیگراد و کاملا خالص تولید کرد .

برای نخستین بار در جهان ؛نانو پودر در ایران تولید شد
به گزارش سلامت نیوز،علی غفاری نظری دانشجوی مهندسی مواد دانشگاه سمنان در این باره گفت: در روش نیتراتی برخلا‌ف روشهای موسوم تهیه نانو پودر ازمحلولهای آلی یا روشهای کلراتی که مواداولیه خطرناک و سمی دارند , استفاده نمی شود و خطری برای کاربر و محیط زیست ندارد .

غفاری نظری که مسئولیت گروه نانوتکنولوژی دانشگاه سمنان را برعهده دارد افزود: نانو پودر هگزا فریت باریم برای نخستین بار در دمای 750 درجه سانتیگراد و کاملا خالص بدست آمد , در حالیکه آخرین تحقیقات ارائه شده حاکی از تولید این ماده دردمای 1100 درجه سانتیگراد است.

غفاری نظری گفت: دانشگاه انگلیس نیزدر آخرین مقاله ارائه شده در این باره ابعاد نانو پودرهگزا فریت باریم بدست آمده را بین 500 نانومتر تا دومیکرون اعلام کرده است در حالیکه نانوپودر تولید شده در دانشگاه سمنان در ابعاد 70 نانومتر تهیه شده وکوچکترین ذره بدست آمده با روش نیتراتی محسوب می شود.

این دانشجوی مبتکر مواد لازم برای تهیه نانوپودر هگزا فریت باریم را نیترات آهن سه ,نیترات باریم‌,آب مقطر, آمونیاک و هیدروکسیدسدیم وپتاسیم عنوان وتصریح کرد: هم اکنون توان تولید روزانه یک‌کیلوگرم از این ماده درمقیاس آزمایشگاهی فراهم شده است.

غفارس نظری افزود: نانو پودر هگزا فریت باریم در صنایع الکترونیک‌, نظامی و برق کاربرد دارد .

مسئول گروه نانو نکنولوژی دانشگاه سمنان با بیان اینکه برای تولید این ماده 3 ماه وقت صرف شده است گفت: این نانوپودر در مرحله آزمایشهای کوری و هیزرزیس برای سنجش مغناطیسی قرار دارد و پس از انجام این آزمایشها به تولید صنعتی می رسد.

دانشگاه تهران و سمنان روش بهینه ابداعی علی غفاری نظری را برای تولید نانوپودر هگزا فریت باریم تائید کرده اند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha