سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 16649

روناس باعث رفع گرفتگی‌ها، کاهش دهنده تورم و درد در بدن است؛ به طوری که در درمان درد سیاتیک بسیار موثر است و زمان ترمیم و جوش خوردن استخوان شکسته را تسریع می کند.

روناس با نام علمی Rubia tinctorum، گیاهی است دائمی که گل دهی آن از خرداد ماه شروع می شود و تا مرداد ماه ادامه پیدا می کند. روناس با استفاده از خارهای ریزی که دارد به دیوار و درختان می‌چسبد و بالا می‌رود.

ریشه این گیاه به نام روناس معروف است که به رنگ قرمز تیره و به صورت دراز، باریک و استوانه‌ای است. دارای طعمی تلخ و گس بوده و قسمت مهم این گیاه از نظر طبی بشمار می‌آید.

این گیاه اشتها آور است و ترشح شیر را زیاد می کند. همچنین روناس خاصیت جلوگیری از تشکیل سنگ در کلیه و مجاری ادراری دارد، ادرار آور است و نیز دارای اثر ضدعفونی کنندگی و مسکن می باشد.

از جوشانده این گیاه برای رفع بیماری‌های پوستی و کاهش خارش پوستی استفاده می شود.

این گیاه قاعده‌آور است و یبوست‌های سخت را معالجه می‌کند و برای معالجه بیماری فلج، آن را با عسل مخلوط کرده و به بیمار می دهند.

روناس اوره خون را پایین می آورد و به دلیل این که ترشح ادرار را زیاد می کند و فشار آن را بالا می برد ممکن است در اثر استفاده زیاد باعث ایجاد خون در ادرار شود، در این صورت بهتر است که روناس با کتیرا مصرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha