پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 166696

کم کردن آلودگی هوا، کاری نیست که در توان ما مردم عادی باشد، اما حداقل می‌توانیم نکاتی را رعایت کنیم یا از غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی استفاده کنیم که سیستم ایمنی بدن را در برابر مضرات آلودگی هوا، تقویت می‌کنند.

سلامت نیوز: کم کردن آلودگی هوا، کاری نیست که در توان ما مردم عادی باشد، اما حداقل می‌توانیم نکاتی را رعایت کنیم یا از غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی استفاده کنیم که سیستم ایمنی بدن را در برابر مضرات آلودگی هوا، تقویت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر،کسانی که عاشق خوراکی‌ها و غذاهای تند هستند، حتما خوشحال خواهند شد اگر متوجه شوند که خوراکی‌ها و غذاهای تند می‌توانند علائم آلرژی را دفع کنند. زنجبیل، رازیانه، خردل، همگی می‌توانند مثل نوعی ضداحتقان طبیعی عمل کنند که ما را از شرّ بعضی مشکلات رها می‌سازند. چای سبز، تولسی، زنجبیل و دارچین، عناصر گیاهی قدرمتمندی دارند که برای بهبود سلامتی سیستم آدرنال اهمیت دارند، و استفاده از ترکیب این گیاهان به‌صورت نوشیدنی داغ، بدن را قادر می‌سازد تا در مقابل عوامل استرس‌زا مثل آلودگی هوا و سموم زیست‌محیطی، عملکرد خوبی داشته باشد.

زردچوبه خام هم دارای خواص درمانی مهمی است که از برونشیت مزمن، خس‌خس سینه، سرفه‌های آلرژیک و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. نوشیدن ترکیبی از تولسی، زنجبیل و زردچوبه خام، خواص ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارد که فقط باید امتحانش کنید!

ضمن این‌که داشتن رژیم غذایی سرشار از آنتی‌هیستامین‌های طبیعی می‌تواند به جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک، کمک زیادی کند. به همین دلیل باید از غذاهایی استفاده کنید که منیزیم زیادی داشته باشند؛ مثل بادام، بادام هندی و گندم سبوس‌دار. در پایان باید گفت که اسیدهای چرب امگا ۳ نیز توانایی مثبتی در کاهش واکنش‌های آلرژیک و تسکین التهاب دارند. پس خوراکی‌هایی مثل گردو و بذر کتان را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha