مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه 11میلیون دختر و پسر دارای شرایط ازدواج در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه سن ازدواج در کشور بالا رفته است.

سلامت نیوز:مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه 11میلیون دختر و پسر دارای شرایط ازدواج در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه سن ازدواج در کشور بالا رفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محمداسماعیل مطلق در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک برای ارتقای نرخ باروری کلی که صبح امروز در محل دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که جمعیت یک جامعه زیر حد جایگزینی است این امر یک تهدید محسوب می‌شود.


وی با بیان "باید با برنامه‌ریزی درست و صحیح سعی شود ملتی بانشاط، پویا و بالنده داشته باشیم" افزود: مقام معظم رهبری 14 سیاست کلی را ابلاغ کرده‌اند که از این تعداد 5 سیاست به بخش بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف مرتبط می‌شود.


مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به پیش از سطح جانشینی باید مد نظر و مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج در تشکیل خانواده، حمایت از جوانان و فراهم کردن بستر ازدواج از جمله موارد مهم و حائز اهمیتی است که باید نسبت به آن توجه داشت.


وی با اشاره به اینکه به‌منظور افزایش نرخ باروری در کشور می‌توان زمینه اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران از جمله در دوران بارداری و شیردهی را فراهم کرد، یادآور شد: با آموزش مهارت‌های فرزند‌پروری نیز می‌توان این مهم را در سطح جامعه بهبود بخشید.


مطلق گفت: توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی خدمات بهداشتی و درمانی از موارد دیگری است که نقش قابل توجهی در افزایش نرخ باروری در کشور دارد.
وی با بیان اینکه میزان و نرخ باروری در شهرستان کرج 1.4 فرزند گزارش شده است، عنوان کرد: به‌طور قطع کاهش نرخ باروری در  سلامت جامعه نیز اثرگذار است.
وی با اعلام اینکه از سال 45 تا سال 90 سن ازدواج در شهرهای مختلف از 4 تا 10 سال افزایش یافته است، اظهار داشت: با کاهش حداقل دوساله سن ازدواج روند کاهش نرخ باروری در کشور بهبود می‌یابد و در وضعیت مطلوبی قرار می‌گیرد.


مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه در حال حاضر 11میلیون دختر و پسر دارای شرایط ازدواج در کشور وجود دارد، از طرفی متأسفانه سن ازدواج بالا رفته است، افزود: با افزایش سن باروری مشکلات عدیده‌ای برای جنین و مادر به وجود می‌آید.


مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: طبق آمارهای اعلام شده خوشبختانه وضعیت طلاق در استان البرز از 6هزار و 328 مورد در سال 90 به 5هزار و 582 مورد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha