رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد علت ترک تحصیل زودهنگام، مسائل اقتصادی است، گفت: مصوبه‌ای را از دولت گرفته‌ایم تا به کودکان زیر ۱۰ سال بازمانده از تحصیل خدمات ارائه دهیم.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد علت ترک تحصیل زودهنگام، مسائل اقتصادی است، گفت: مصوبه‌ای را از دولت گرفته‌ایم تا به کودکان زیر ۱۰ سال بازمانده از تحصیل خدمات ارائه دهیم.

به گزارش سلامت نیوز، علی باقرزاده در گفتگو با مهر در این خصوص گفت: کودکان زیر ۱۰ سال که فرصت ثبت‌نام در مدرسه را دارند، تحت پوشش ما قرار نمی‌گیرند و حوزه ارائه خدمات سازمان نهضت سوادآموزی برای کودکان ۱۰ سال تمام است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: به دلیل اهمیت سوادآموزی، مصوبه‌ای را از دولت دریافت کرده‌ایم و وظیفه داریم به کودکان زیر ۱۰ سال نیز به خصوص کسانی که در معرض آسیب هستند، خدمات ارائه دهیم.

وی ادامه داد: بیشتر از ۵۰ درصد عدم دسترسی کودکان به مدرسه و ترک تحصیل زودهنگام آنان به دلیل مسائل اقتصادی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با این مصوبه، دولت این اجازه را به ما داده تا کودکی که در معرض آسیب تشخیص داده می‌شود و به دلیل مسائل اقتصادی به مدرسه نمی‌آید، با همکاری بخش غیردولتی، هزینه بیمه، پوشاک و لوازم تحصیل آنان را باید فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: دستورالعمل این مصوبه در شرف ابلاغ است و امیدواریم عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha