یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 167663

دبیرکل سازمان ملل نسبت به شیوع و افزایش سریع بیماری دیابت در جهان به خصوص کشورهایی با درآمد پایین و متوسط هشدار داد.

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل نسبت به شیوع و افزایش سریع بیماری دیابت در جهان به خصوص کشورهایی با درآمد پایین و متوسط هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت با اعلام اینکه نزدیک به 350 میلیون نفر در جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند، بیان کرد: نرخ ابتلا به این بیماری با سرعت بالایی رو به گسترش است.


دبیرکل سازمان ملل افزود: اقدامات بسیاری وجود دارد که می‌توان با به کار بستن آنها خطر ابتلا به دیابت را به حداقل رساند و در صورت ابتلا به آن بتوان زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشت.


بدن مبتلایان به دیابت توانایی خود در تنظیم سطح قند خون را از دست می‌دهد و عدم کنترل قند خون می‌تواند به سیستم‌ عصبی آسیب بزند و به سکته قلبی، مغزی،‌ نابینایی، نارسایی کلیه و نقص عضو منجر شود.


بیشتر مبتلایان به این بیماری به دیابت نوع دو دچار می‌شوند که در افراد کم تحرک و مبتلا به اضافه وزن بیشتر دیده می‌شود. در واقع اقداماتی که می‌توان با آن‌ها از دیابت نوع دو به دور ماند گام‌های مشابهی برای حفظ سلامت بدن است. افزایش پیاده روی در طول روز و به طور کلی داشتن فعالیت بدنی بیشتر در مبارزه با بیماری دیابت موثر است.


دیابت علاوه بر آنکه به سلامت بدن آسیب می‌رساند فرد را به لحاظ مالی و اقتصادی هم دچار مشکل می‌کند. بیشتر مبتلایان به این بیماری به دلیل آنکه قادر نیستند همچون افراد سالم کار کنند درآمد خوبی نخواهند داشت. همچنین داروهای مورد استفاده برای کنترل این بیماری هزینه‌ای را به اقتصاد خانواده تحمیل می‌کند.


بیشتر مبتلایان به این بیماری در کشورهای با درآمد پایین و متوسط توانایی تامین هزینه‌های دیابت را ندارند. علاوه بر این در کشورهایی با درآمد بالا هم طی سال‌های اخیر هزینه درمان این بیماری افزایش یافته است.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، در کنار اقدامات فردیِ مردم جامعه برای داشتن سبک زندگی سالم دولت‌ها نیز می‌توانند با بوجود آوردن شرایط درمانی و خدماتی بیشتر در مبارزه با دیابت نقش داشته باشند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha