رئیس سازمان بهزیستی گفت: براساس قول وزیر بهداشت بیمارستان‌های دولتی مکلف به پذیرش و درمان بی‌قید و شرط کودکان خیابان بدون دریافت هزینه هستند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی گفت: براساس قول وزیر بهداشت بیمارستان‌های دولتی مکلف به پذیرش و درمان بی‌قید و شرط کودکان خیابان بدون دریافت هزینه هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،انوشیروان محسنی بندپی  در خصوص شیوع بیماری‌های روحی و روانی در کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶ .۲۳ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در کشور دچار یکی از اختلالات روحی و روانی هستند که این موضوع نیازمند مداخله است.


وی با اشاره به دستور کار قرار داشتن طرح غربالگری اضطراب در کودکان ۶ ساله استان تهران افزود: با انجام این طرح می‌توانیم اختلالات روحی و روانی را شناسایی کرده و اقدامات موثرتری را انجام دهیم.


بندپی خاطرنشان کرد: افراد دارای اختلالات روانی نیازمند مداخله و پیگیری جدی بوده بدین معنا که نباید دارو‌هایشان قطع شود و ضروری است؛ تحت ویزیت‌های مکرر قرار گرفته، مشاوره‌های لازم را را دریافت کرده و دارو‌هایشان را به موقع مصرف کنند.


رئیس سازمان بهزیستی در خصوص بروز اختلالات روانی در میان کودکان کار و خیابان گفت: این کودکان لزوماً دچار اختلالات روانی نیستند و سال گذشته سازمان بهزیستی کودکان خیابانی را پس از جمع‌آوری مورد معاینه، نگهداری و مشاوره قرار داده است.


وی با بیان اینکه در سال جاری نیز آمادگی داریم که نسبت به پذیرش تمامی این کودکان اقدام کنیم به این شرط که جمع‌آوری شده و در اختیار ما قرار بگیرند، بیان کرد: اگر کودکان پس از پذیرش توسط سازمان بهزیستی دارای بیماری جسمی دیگری نباشند، نسبت به مداخله بهنگام و علمی در اموری همچون توانبخشی، حرفه‌آموزی، مداخلات روان‌شناختی و اجتماع‌پذیری آنان اقدام کنیم.


بندپی در خصوص تاسیس بیمارستان کودکان کار و خیابان عنوان کرد: ارائه خدمات درمانی برعهده وزارت بهداشت است، اما به هرحال بیمارستان ویژه کودکان در تهران وجود دارد و بیماری‌های کودکان خیابان نیز جدا از بیماری‌های سایر کودکان نیست و می‌توان با گسترش همین بیمارستان و افزایش تخت‌های بیمارستانی آن اقدام کرد.


رئیس سازمان بهزیستی در خصوص بیمه کودکان کار و خیابان گفت: ما کودکانی را که از طرف NGO‌ها به ما معرفی شده‌اند؛ بیمه کردیم. بنابراین نسبت به تامین دفترچه برای این گروه از کودکان با مشکل مواجه بودیم.


وی با اشاره به کودکان بدسرپرست و کودکانی که سرپرست واقعی‌شان شناخته شده نیست، گفت: در خصوص بیمه این کودکان مشکلاتی وجود دارد.
بندپی یادآوری کرد: وزیر بهداشت در ماه مبارک رمضان قول داد که بیمارستان‌های دولتی مکلف به پذیرش و درمان بی‌قید و شرط این کودکان بدون دریافت هزینه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha