سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 167856

یک متخصص پوست و مو و زیبایی با اشاره به افزایش موارد مراجعه به علت "شپش سر" گفت: والدین باید مراقب افزایش شیوع شپش سر باشند.

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو و زیبایی با اشاره به افزایش موارد مراجعه به علت "شپش سر" گفت: والدین باید مراقب افزایش شیوع شپش سر باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عبدالله احسنی اظهار کرد: اخیرا مراجعات والدین مبنی بر رویت شپش سر در فرزندان خود افزایش داشته که در این ارتباط موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده است.


این متخصص پوست و مو و زیبایی با بیان اینکه اولین جمله‌ای که باید به این والدین گفت «نگران نباشید» است، عنوان کرد: شپش‌ها حشرات ریز و شش پایی هستند که علاقه به زندگی در سر انسان داشته و بیشتر پشت سر و کنار گوش را درگیر می‌کنند.


احسنی با بیان اینکه «شپش‌ها» شبیه دانه کُنجد هستند، تصریح کرد: این موجودات از خون انسان تغذیه کرده و اکثر موارد علامتی ندارند، اما گاهی اوقات خارش شدیدی ایجاد کرده و منجر به خاراندن، زخم زرد و عفونت می‌شوند. شپش از انسان به انسان منتقل شده و از طریق شانه، کلاه، لباس و البسه منتقل می‌شود.


این متخصص پوست و مو و زیبایی ادامه داد: شیوع این مساله ارتباط زیادی به سطح بهداشت و اقتصاد خانواده ندارد و همه اقشار و همه سنین را ممکن است درگیر کند.


وی در ادامه به رعایت نکاتی بهداشتی برای جلوگیری از شیوع شپش اشاره و خاطرنشان کرد: شستن لباس‌ها، شانه، کلاه و روسری در آب جوشیده ضروری بوده و به محض مشاهده شپش یا دانه‌های ریزی که سفید و تخم مرغی شکل و چسبنده به مو که «رشک» نامیده می‌شوند، مراجعه به پزشک و بررسی تمامی اعضای خانواده و درمان امری الزامی است.


احسنی در ادامه بیان کرد: اکثرا شپش بی‌خطر و بی‌ضرر است و با شامپوهای مخصوص و بکاربردن سرکه سفید روی سر از بین می‌رود.


وی در پایان یادآور شد: ضمن رعایت نکات پیشگیری با آموزش‌های لازم می‌توان بچه را به مدرسه فرستاد و آموزش راه‌های جلوگیری از ابتلا با عدم استفاده از کلاه و وسایل شخصی همدیگر و بخصوص شانه به وی امری مهم است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha