موسسه تحقیقات پزشكی ولینگتون دیروز دوشنبه با انتشار تحقیقات جدیدی اعلام كرد كارمندانی كه بیشتر ساعات خود را پشت میز می گذرانند احتمالا بیشتر از مسافران پروازهای طولانی با خطر لخته شدن خون مواجه هستند.

كارمندان پشت میز نشین با خطر لخته شدن خون مواجه هستند

به گزارش سلامت نیوز،پرفسور ریچارد بیزلی یكی از محققان این مركز با اجرای این تحقیقات دریافته است كه یك سوم بیمارانی كه به علت لخته شدن خون در ورید در بیمارستان بستری می شوند ، كارمندان پشت میز نشینی هستند كه ساعات زیادی با رایانه كار می كنند.

روزنامه نیوزیلند هرالد نوشت چهل و سه درصد از شصت و دو بیمار مورد مطالعه كه به علت ابتلا به بیماری لخته شدن خون در ورید در بیمارستان بستری شدند ،ساعات طولانی پشت میز می نشینند كه این رقم درباره بیمارانی كه به تازگی در مسافت های طولانی پرواز داشته اند بیست و یك درصد است.

بر اساس این تحقیقات ، لخته شدن خون در كارمندان پشت میز نشین اغلب در ورید ساق پا ایجاد می شود كه این لخته ممكن است به سمت قلب ، ریه یا مغز حركت كند و موجب درد در قفسه سینه ، تنگی نفس یا حتی مرگ بر اثر حمله قلبی یا مغزی شود.

این مشكل با كمك داروهای رقیق كننده خون كه ماهها باید مصرف شود رفع می شود.

پرفسور بیزلی گفت اغلب مبتلایان به این بیماری ، كارمندانی هستند كه چهارده ساعت در روز پشت میز می نشینند یا حدود سه تا چهار ساعت بدون برخاستن از صندلی خود به كار مشغولند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha