رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از درمان سرپایی ۱۰ هزار و ۳۰۰ زائر و انتقال ۷۷ نفر به مراکز درمانی خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از درمان سرپایی ۱۰ هزار و ۳۰۰ زائر و انتقال ۷۷ نفر به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ناصر چرخ‌ساز با تشریح جزئیات ‌امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به زائران حسینی در ۱۳ روز گذشته، گفت: ۴۶ هزار و ۲۳۴ زائر از اول آذر تا صبح شنبه ۱۴ آذر، خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و علاوه بر درمان سرپایی ۱۰ هزار و ۳۰۰ زائر، ۷۷ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.


وی گفت: از ابتدای آذر تا ساعت ۹ صبح ۱۴ آذر ماه، ۵۶ هزار و ۶۱۱ زائر به پایگاه‌های ارائه خدمات امدادی هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند.
چرخساز با اشاره به انجام عملیات جاده‌ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین، عنوان کرد: از چهارم آذر تا کنون، ۴۸ مورد عملیات جاده‌ای ( ایلام: ۳۷عملیات، خوزستان ۴ عملیات، اصفهان: یک عملیات، مرکزی: ٢ عملیات، سمنان: یک عملیات، مازندران ۱ عملیات، کرمانشاه یک عملیات و عراق یک عملیات) انجام شده و به ۴۴۵ حادثه‌دیده خدمات لازم ارائه شده است.


وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۷۷ تن در این حوادث و ارائه خدمت به ۲۲۰ مصدوم این حوادث، عنوان کرد: بر این اساس ۷۸ مصدوم زمینی و ۷ مصدوم نیز هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند؛ به علاوه ۱۷ تن از زائران به شکل سرپایی درمان و عملیات رهاسازی برای ۲۱ تن از مصدومان انجام شد.


انجام ۲۹۲ مورد عملیات در ۷۲ ساعت گذشته
رئیس سازمان امداد و نجات همچنین به انجام ۲۹۲ مورد عملیات در ۷۲ ساعت گذشته اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۱۰ هزار و ۳۲۲ تن در حوادث آسیب دیده و ۷ هزار و ۸۵۶ تن خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.
چرخساز با اشاره به نجات جان ۳۱۴ تن با تلاش ۷۲ ساعته امدادگران و نجاتگران، اظهار کرد: بر این اساس ۲۴۰ تن به مراکز درمانی منتقل و ۸۶۶ تن سرپایی درمان شدند.


وی به اسکان اضطراری ۲ هزار و ۶۰۰ تن اشاره و عنوان کرد: به علاوه ۴۵ مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۷۰ پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار درون مرزی در این طرح فعال است، اظهار کرد: بر این اساس در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی ۶۳ دستگاه آمبولانس، ۲۹ دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، ۲۴ دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران بکارگیری شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha