نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: نیازهای بهداشتی زنان و دختران نوجوان به دفعات در بلایای طبیعی و بحران ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.

سلامت نیوز: نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: نیازهای بهداشتی زنان و دختران نوجوان به دفعات در بلایای طبیعی و بحران ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر العدوی می گوید مرگ و میر زنان و دختران نوجوان در بحران‌ها اغلب به میزان دسترسی آنان به خدمات سلامت و بهداشت باروری همانند خدمات زایمان ایمن و پیشگیری از شیوع «اچ آی وی» ارتباط دارد.

نماینده صندوق جمعیت در ایران خطاب به حضار در جلسه رونمایی گزارش وضعیت جهانی جمعیت 2015 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، گفت: خدمات حیاتی بهداشت باروری برای سلامت و زنده ماندن زنان و دختران نوجوان در زمان‌هایی که بیشترین نیاز به آنها هست، کمتر از همیشه در دسترس هستند.وی اظهار کرد: امروزه سه پنجم از مرگ و میر مادران در شرایط جنگ یا بلایای طبیعی رخ می‌دهد و روزانه منجر به کشته شدن 507 زن در جهان می‌شود.

او می‌گوید: گزارش وضعیت جهانی جمعیت 2015، با موضوع «سر پناهی در برابر توفان» نشان می‌دهد که سهم کمک‌های صندوق جمعیت در بحران‌ها رو به افزایش است، به طوری که در 2014 این نهاد سازمان ملل متحد به 38 کشور جهان که با بحران روبرو بودند کمک‌های انساندوستانه کرده است.

نماینده صندوق جمعیت در ایران، افزود: در این گزارش آمده است از هر 100 میلیون نفری که در جهان نیاز به کمک‌های بشر دوستانه دارند، 26 میلیون زن و دختر نوجوان در سنین باروری هستند. این گزارش بر اهمیت رابطه بین کمک های بشردوستانه و توسعه فراگیر و عادلانه تاکید دارد.وی خاطر نشان کرد: حمایت از بهداشت و حقوق زنان و دختران نوجوان نه تنها برای کم کردن اثرات جنگ ها و بلایای طبیعی حیاتی هستند، بلکه می توانند در تسریع باز توانی از بحران ها موثر باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha