جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 169981

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد مبتلا به آنفلوانزا با استراحت و استفاده از دارو به راحتی می توانند بهبود یابند.

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد مبتلا به آنفلوانزا با استراحت و استفاده از دارو به راحتی می توانند بهبود یابند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،دکتر بهروز نقیلی افزود: همه ساله در فصل سرما بیماری آنفلونزا شایع می شود، این بیماری باعث به وجود آمدن عوارضی همچون کسالت، تب و لرز، درد بدن و ... برای فرد بیمار می شود و گاها امکان دارد منجر به مرگ هم شود.


وی با اشاره به اینکه دنیا یک دهکده بزرگ است، خاطرنشان کرد: کسانی که به منظور زیارت و یا تفریح به کشورهای دیگر سفر می کنند، امکان دارد ویروس آنفلونزا را وارد کشور کنند.


به گفته این پزشک، در بیماری آنفلوانزا نیز همچون سرماخوردگی بیمار دچار سر درد، تب، درد عضلانی، آبریزش بینی و سرفه می شود، اما شدت این علایم در آنفلونزا نسبت به سرماخوردگی 10 برابر بیشتر است.


دکتر نقیلی با بیان اینکه آنفلوانزا همه ساله تغییر چهره می دهد، گفت: آنفلونزایی که باعث عفونت در بخش فوقانی دستگاه تنفسی همچون آبریزش بینی شود، خطرناک نیست و نیاز به بستری شدن ندارد ولی اگر منجر به تنگی نفس و ایجاد مشکل در ریه‌ها شود، خطرناک بوده و بیمار باید در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه قرار گیرد.


وی در خصوص نحوه پیشگیری از شیوع این بیماری نیز، گفت: در گام نخست باید از ورود این بیماری به جامعه جلوگیری کنیم، در گام دوم خود را در کانون آنفلوانزا قرار ندهیم و با کسانی که به این بیماری مبتلا هستند سعی کنیم دست ندهیم و ارتباط برقرار نکنیم و یا اگر از روی ناچاری با بیمار مبتلا به آنفلوانزا دست دادیم، سریع دستمان را با آب و صابون شستشو دهیم.


به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی، فردی که مبتلا به آنفلوانزا ضروری است به دکتر مراجعه و در خانه استراحت کند. این افراد ضمن استفاده از ماسک باید سعی کنند که کمتر با سایرین تماس داشته باشند.


وی گفت: در بیمارستان نیز پزشکان و پرستاران با لباس ویژه و با استفاده از ماسک با این بیماران ارتباط برقرار می کنند و همچنین اگر نیاز به حضور این بیمار در آزمایشگاه یا دیگر بخش ها است، آن بخش ها ایزوله می شوند.


این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، همچون افراد حامله، نوزادان، افراد سالخورده، کسانی که عمل پیوند را انجام داده‌اند و یا بیماری بدخیم دارند و .. بیشتر در معرض خطر قرار دارند و اگر به آنفلوانزا مبتلا شوند، امکان دارد علایم شدید این بیماری در این دسته افراد رخ دهد.


وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا در اکثر داروخانه‌های کشور وجود دارد، اعلام کرد: البته واکسیناسیون برای پیشگیری از آنفلوانزا همگانی نیست و بهتر است تنها افرادی که در معرض خطر قرار دارند، واکسینه شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha