دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 170

به گزارش سلامت نیوز: سیگار باعث نازك شدن لایه فوقانی پوست، آسیب رسیدن به فولیكول های مو و افزایش هورمون های اندروژنیك می شود.

سیگار به فولیكول های مو آسیب می رساند
دكتر محمدعلی نیلفروش زاده، متخصص پوست، مو و زیبایی، استادیار پوست دانشگاه علوم پزشكی تهران و رئیس مركز تحقیقات بیماری های پوستی و سالك گفت: در افراد سیگاری موها زودتر به رنگ خاكستری در می آید. سیگار با افزایش هورمون های اندروژنیك ریزش مو را بیشتر كرده و باعث كاهش ضخامت زیر پوست و لایه فوقانی می شود.
وی ادامه داد: افراد سیگاری اشتهای كمتری نسبت به غذا دارند و مواد مغذی و ویتامین ها كمتر به بدنشان می رسد، به همین دلیل ترمیم زخم در افراد سیگاری كندتر از سایر افراد است.
وی گفت: افراد سیگاری چروك های بیشتر و عمیق تری در پوست صورتشان دارند. همچنین در نواحی دور لب و دور چشم به علت تاثیر فیزیكی سیگار كشیدن و فرم گرفتن خاص چهره در حال دود كردن سیگار، این چروك ها بیشتر مشاهده می شود.
دكتر نیلفروش زاده یادآور شد: اكثر سیگاری های یك رنگ خاكستری در پوست صورتشان دارند كه بعد از ترك از بین می رود. ضمن اینکه افراد سیگاری بین 8 تا 20 سال پیرتر از سن واقعی خود به نظر می رسند.  در چهره یك فرد سیگاری چروك، لاغری صورت به شكل گود رفتن لپ ها و زیر چشم ها و یك رنگ خاص نازیبا دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha