چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1700

سلامت نیوز: بالاخره چهارشنبه سوری تمام شد، خدا را شکر که حتی یک مورد جان باختن هموطنان گزارش نشده است. اما اخبار زیادی از مصدوم شدن و خسارتهای مالی در دست می باشد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده است.

اخبار کامل چهارشنبه سوری

اتاق هدایت بحران وزارت بهداشت:
هیچ مورد فوتی یا آسیب شدید در خصوص حوادث چهارشنبه‌سوری گزارش نشد
اتاق هدایت بحران وزارت بهداشت (EOC) اعلام كرد كه تا كنون هیچ مورد فوتی یا آسیب شدید در خصوص حوادث چهارشنبه‌سوری در شهرستانها گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس اعلام اتاق هدایت بحران وزارت بهداشت، از میان تماس‌های برقرار شده با (115)، در كردستان 12 مورد كه تنها سه مورد منجر به انتقال به بیمارستان شده، كرمانشاه 5 مورد، بوشهر یك مورد، اصفهان دو مورد، سمنان، گلستان، گیلان، زنجان، اهواز، زاهدان ارومیه هر كدام یك مورد انتقال به بیمارستان گزارش شد.

بر اساس این گزارش به غیر از آمارهای مربوط به تهران، در مجموع تا این لحظه 20 مصدوم از طریق خودروهای اورژانس كشور به بیمارستان منتقل و 19 تن نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

از سوی دیگر شمار مصدومان انتقال یافته به بیمارستانهای تهران توسط اورژانس نیز 22 تن اعلام شد.

همچنین 19 تن نیز پیش از رسیدن امداد گران اورژانس به موقعیت اعلام شده از طرق دیگر به مراكز درمانی منتقل شدند. 

 

سنگریزه‌های نارنجك منفجر شده از چشمان خون‌آلود پسر جوان بیرون می‌ریخت

جوان 18 ساله، در حالی به بیمارستان سوانح و سوختگی تهران انتقال داده شد كه به شدت دچار خونریزی از ناحیه هر دو چشم بود، به طوری كه در حال انتقال به اورژانس، سنگریزه‌ها همراه با خون از چشمش بیرون می‌ریخت.

به گزارش  ایسنا، این جوان 18 ساله كه «محمد حسن» نام داشت، در محله درقازی كن ساكن است و به گفته‌ مادرش، او بدون هیچ توجهی به خواسته‌های والدینش و هشدارهای آنها مبنی بر استفاده نكردن از مواد محترقه، در حالی كه بیش از 300 بسته كوچك نارنجك دستی را حمل می‌كرد، در راهرو منزلش دچار حادثه و آسیب شد.

براساس این گزارش دست راست این نوجوان تا ناحیه مچ از هم شكافته شده و هر دو چشم این جوان بینایی خود را از دست داده است.

براساس این گزارش دست و پای «محمد» دچار 5 شكستگی شده و به گفته‌ پزشكان معالج این بیمار شدت آسیب وارده به ناحیه چشم به خاطر قرار دادن سنگریزه و شیشه خورده در نارنجك‌های دستی، به شدت افزایش یافته است.

  
 رییس مركز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران خبر داد:
دستگیری 327 تن در چهارشنبه آخر سال 85 تهران تا كنون

رییس مركز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ آخرین آمار دستگیرشدگان در حوادث چهارشنبه آخر سال 85 تا كنون را اعلام كرد.

سرهنگ مهدی احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث ایسنا شمار دستگیر شدگان مرتبط با حوادث چهارشنبه آخر سال را در تهران، 327 تن اعلام كرد. به گفته وی این تعداد در پی ایجاد ناامنی و اخلال در امنیت شهروندان دستگیر شدند. سرهنگ احمدی افزود: دستگیرشدگان هم اكنون در اختیار یگانهای انتظامی هستند و در صورت لزوم برای آنها پرونده تشكیل می‌شود.

پاساژ «یمن» در میدان رازی تهران دچار حریق شد

زیرزمینی در پاساژ «یمن» واقع در میدان رازی تهران دچار حریق شد.

به گزارش  ایسنا، این حادثه حدود یك ساعت پیش به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران اعلام شد، از وسعت زیادی برخوردار بود، بطوریكه 6 ایستگاه این سازمان جهت اطفای حریق به موقعیت مورد نظر اعزام شدند.

بر اساس آخرین گزارشها، ماموران آتش‌نشانی حاضر در محل ضمن تخلیه دود، كانون حریق را شناسایی كرده و درصدد اطفای حریق هستند. 

علت این حادثه هنوز معلوم نیست اما به علت گستردگی آن مدیرعامل و معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی نیز در محل حضور یافته و از نزدیك عملیات آتش‌نشانان را تحت كنترل گرفتند. گفتنی است زیرزمین محل وقوع حادثه انبار لاستیك بوده كه دچار حادثه شده است.

 
 جوان 19 ساله حامل مواد محترقه، با مصدوم كردن یك رهگذر تا مرز نابینایی رفت

جوان 19 ساله‌ای كه قصد انتقال بیش از دو كیلو مواد محترقه در قالب 30 بسته نارنجك را داشت، به دنبال بی‌احتیاطی و پرتاب بر روی زمین موجب آسیب‌دیدگی شدید یك عابر پیاده شد.

به گزارش  ایسنا در این حادثه جوان 19 ساله‌ای كه قصد انتقال بسته‌های نارنجك را از انباری منزلشان به محوطه خیابان را داشت، بر اثر پیچ‌خورگی پا به زمین خورد كه در پی آن بسته‌های حاوی مواد محترقه خطرساز با برخورد با زمین انفجار مهیبی را رقم زد.

به این ترتیب به‌دنبال وقوع این حادثه، جوان 22 ساله‌ای كه در حال عبور از محل بود، به شدت آسیب دید، به طوری كه در میان مراجعان به مركز سوانح و سوختگی شهید مطهری با 49 درصد سوختگی در تمامی نقاط بدن بیشترین درصد سوختگی در میان انتقال یافتگان به این بیمارستان را داراست.

بر اساس این گزارش جوان 19 ساله حامل مواد محترقه نیز دچار 15 درصد سوختگی در ناحیه سینه و صورت شده است.

بنا بر اعلام پزشكان معالج این مصدوم، وی از ناحیه هر دو چشم به دلیل وجود سنگ‌ریزه و شیشه‌خورده در نارنجك‌های دستی دچار خونریزی شدید شده و تلاش برای نجات چشمانش از نابینایی ادامه دارد.

26 مصدوم حوادث چهارشنبه سوری در كشور راهی بیمارستان شدند

 بر اساس آخرین گزارش اورژانس كشور تاكنون 26 مصدوم حوادث چهارشنبه سوری كه دچار سوختگی شدید شده‌اند به بیمارستان منتقل شدند.  
 
رضا دهقان پور، معاون حوادث و عملیات اورژانس كشور در گفت و گو با فارس،‌ افزود: بر اساس آخرین گزارش مراكز اورژانس استانها تاكنون فقط در 4 استان گزارش انتقال مصدوم داشته‌ایم و به جز استانهای گیلان، تهران، كرمانشاه و آْذربایجان غربی گزارش انتقال مصدوم به بیمارستان نداشته‌ایم.
وی اضافه كرد: گزارشهای ارسالی نشان می دهد در استان گیلان سه نفر مصدوم حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان منتقل شدند و دو مورد سوختگی نیز در محل مداوا شدند.
وی گفت: در استان كرمانشاه نیز 5 نفر به علت سوختگی به بیمارستان منتقل شدند، در استان آذربایجان غربی نیز تاكنون انتقال 5 نفر به بیمارستان گزارش شده و در تهران نیز بر اساس آخرین آمار موجود 13 نفر به علت مصدومیت ناشی از سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.
وی افزود: اتاق عملیات و هدایت بحران وزارت بهداشت به طور مداوم گزارشهای عملیاتهای اورژانس كشور را دریافت و آنالیز می‌كند و آمبولانسهای اورژانس كشور به محض اطلاع به محل حوادث اعزام می‌شوند.

32 مصدوم اورژانسی به بیمارستان منتقل شدند

بر اساس آخرین اطلاعات اتاق بحران اورژانس كشور، تا ساعت 10 امشب 32 مصدوم شدید حوادث چهارشنبه سوری از سوی اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.   
 
رضا دهقان‌پور، معاون حوادث و مسئول اتاق بحران اورژانس كشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: بر اساس آخرین آمار موجود تا ساعت 10 امشب، 20 نفر در تهران به بیمارستان منتقل شدند، علاوه بر آن در هر یك از استانهای كردستان، اردبیل، گرگان، خوزستان(اهواز)، آْذربایجان غربی، كرمانشاه یك نفر، در استان گیلان سه نفر و در كرمانشاه 5 نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان منتقل شدند.
به گفته وی بسیاری از حوادث آتش سوزی جزئی به اورژانس اطلاع داده نمی‌شود، ضمن اینكه بسیاری از ماموریتهای اورژانس به درمان سطحی در محل ختم می‌شود و فقط موارد معدودی از آسیب دیدگان به انتقال مصدوم به بیمارستان منجر می‌شود.

 
 

 

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha