قائم وزیر بهداشت در امور بین الملل از معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از 13 کشور برگزیده جهان در کنترل بیماری‌های غیر واگیر از سوی سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

سلامت نیوز: قائم وزیر بهداشت در امور بین الملل از معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از 13 کشور برگزیده جهان در کنترل بیماری‌های غیر واگیر از سوی سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر محسن اسدی لاری ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان «پایش پیشرفت بیماری‌های غیر واگیر در سال ۲۰۱۵ در دنیا» که در نشست جانبی مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون اهداف توسعه پایدار با حضور سران کشورهای جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از 13 کشور برگزیده جهان که توانسته است 12 اقدام پیرامون شاخص‌های دهگانه پایش جهانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر را برنامه‌ریزی و عملیاتی کند، معرفی شد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت جایگاه کشورمان به لحاظ پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر ،هم تراز با کشورهای شیلی و انگلستان بوده و بعد از کشورهای برزیل و کاستاریکا در جایگاه دوم جهانی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: بیماری‌های غیر واگیر در جهان به ایجاد چالش‌های قابل توجه در نظام سلامت و بروز نابرابری در بین کشورها و جوامع و مخاطره توسعه پایدار منجر می‌شود.لاری گفت: در همین راستا سازمان جهانی بهداشت، برنامه عمل پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر از سال 2013 تا 2020 را تدوین کرده که این برنامه مشتمل بر 9 هدف جهانی است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل معرفی کشورمان از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از کشورهای موفق در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت عمومی عنوان کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha