رییس مركز پزشكی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر، با بی‌نتیجه خواندن مذاكرات نشست كارگروه كشوری آنفلوآنزای نوع «آ» در خصوص اعزام زائر به حج تمتع كه روز چهارشنبه به ریاست معاونت اجرایی رییس‌جمهور برگزار شد، گفت: از این رو تصمیم‌گیری قاطع در سطح عالی‌تر و انجام كار كارشناسی بیشتر در این باره به برگزاری جلسه هفته آینده منوط شد.

دكتر محمدتقی حلی ساز، در گفت‌وگو باایسنا با بیان این كه در این جلسه بحث‌های متعدد كارشناسی از دیدگاه بهداشتی و پزشكی مطرح شد، اظهار كرد: واجب بودن حج و وجود افراد در نوبت و لزوم افزایش اقدامات بهداشتی فردی برای جلوگیری از لغو سفر حج از آن جمله این مباحث بود.

وی با بیان این كه اطلاع از نظر سایر كشورهای اسلامی در اعزام زائر به حج تمتع از موارد مطرح شده در این جلسه بود، افزود: از این رو در جلسه كارگروه كشوری تصمیم‌ نهایی اتخاذ نشد.

رییس مركز پزشكی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر، ادامه داد: چون حج عمل سیاسی ــ عبادی به شمار می‌رود، بنابراین نظر علما در این تصمیم‌گیری مهم است .

دكتر حلی ساز، با اشاره به وجود مولفه‌های فراوان برای تصمیم‌گیری در این زمینه، گفت: قوانین عربستان سعودی، رعایت مسایل پزشكی و بهداشتی در این كشور از جمله این مولفه‌هاست كه پس از عنوان در كمیته علمی، الگوهای متعددی چون اعمال محدودیت بیشتر یا تغییر در نوع اعزام و یا ممنوعیت اعزام حاصل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha