پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 170531

به گفته پژوهشگران، افراد فعال و پرتحرک به منظور کاهش احتمال خطر شکستگی استخوان به میزان ویتامین D بیشتری نیاز دارند.

سلامت نیوز: به گفته پژوهشگران، افراد فعال و پرتحرک به منظور کاهش احتمال خطر شکستگی استخوان به میزان ویتامین D بیشتری نیاز دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ویتامین D نقش مهمی در تضمین تراکم مناسب استخوانی ایفاء می کند. ویتامین D یک ماده غذایی ضروری است که می تواند همچون هورمون در اندام بدن عمل کند.

این ویتامین از طریق رژیم غذایی و از طریق پوست قرار گرفته در معرض نور خورشید قابل دریافت است. برای رشد استخوان و تضمین تراکم مناسب حجم استخوان لازم و ضروری است. میزان پایین ویتامین D می تواند منجر به بیماری پوکی استخوان، نرمی استخوان، کاهش تراکم مواد معدنی موجود در استخوان و احتمال خطر شکستگی شود.

جیسون میلر، سرپرست تیم تحقیق از مرکز علوم سلامت السویر در پنسیلوانیا، در این باره می گوید: «ما با ارزیابی غلظت ویتامین D در میانگین سرم افراد مستعد در مقابل شکستگی استخوان و مقایسه آن با دستورالعمل های فعلی دریافتیم تجویز مصرف ویتامین D بیشتر برای افراد پرتحرک و فعال لازم و ضروی است.»

وی در ادامه می افزاید: « البته تنها ویتامین D عامل پیشگیری کننده از شکستگی نیست بلکه ما به افراد توصیه می کنیم که ورزش کردن به طور منظم را نیز فراموش نکنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha