معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از ارائه آموزش‌های سبک زندگی و شاخص بهداشت در 5 هزار مدرسه طی انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی خبر داد.

سلامت نیوز:معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از ارائه آموزش‌های سبک زندگی و شاخص بهداشت در 5 هزار مدرسه طی انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، روح‌الله قائدامینی اظهار داشت:‌بسیج جامعه پزشکی به زودی طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی در 5 هزار مدرسه آموزش‌های سبک زندگی و شاخص بهداشتی ارائه می‌دهد.


وی با بیان اینکه جزئیات این برنامه نهایی نشده ولی مقدمات تفاهم‌نامه ایجاد شده است، افزود: تغذیه سالم، نحوه نگهداری از دندان‌ها، رفتارهای حرکتی و بهترین حالت حمل کوله‌پشتی و ... از جمله شاخص‌های بهداشتی بوده که در این آموزش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.


معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه از برگزاری کنگره سلامت در حوادث و بلایا طی دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: این کنگره هر دو سال یکبار برگزار شده و هفتمین دوره آن دی ماه امسال در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


قائدامینی بیان داشت:‌ تهیه اساسنامه مدیریت بحران و فعالیت مستقل آن تحت نظر ریاست جمهوری از نتایج برگزاری نخستین کنگره سلامت در حوادث و بلایا بود بنابر این برگزاری مداوم این کنگره‌ها نتایج مثبتی را در رابطه با مدیریت بحران و کنترل حوادث و بلایا دارد.


وی با اشاره به اینکه شعار کنگره، آمادگی و پیشگیری در بحران است، افزود: انسجام بین نهادهایی که هنگام بحران مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند از اهداف برگزاری این کنگره است.


معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه امیدواریم با ایجاد مدیریت بحران به صورت واحد در کشور شاهد اجرای برنامه‌ها باشیم، گفت: به حداقل رساندن تلفات هنگام حوادث و بلایا از دیگر اهداف برگزاری هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha